ירידה במספר התביעות הייצוגיות נגד חברות ציבוריות בוול סטריט בשנת 2006; הבקדייטינג מוביל

התקבלו סך של 120 תביעות * בשנת 2002 עמד המספר על שיא של 267 תביעות * קומברס, דל, אפל, ג'נרל מוטורס ופייזר היו בין הנתבעות השנה

היום מתחילה רשמית שנת 2007 בניו-יורק. רגע לפני תחילת השנה הכלכלית החדשה בבורסות וול סטריט, ישנו עוד סיכום אחד שראוי לקבל תשומת לב: מספר תביעות הייצוגיות על הונאות שהוגשו על ידי בעלי מניות במהלך השנה. הסיכום השנתי מגלה כי לפחות בתחום זה נרשמה הטבה משמעותית ומספר התביעות ירד ב-2006 לרמתו הנמוכה ביותר מזה 10 שנים.

אתר "בלומברג" ביחד עם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת סטנפורד מנו 120 תביעות של בעלי מניות בגין הונאות שנרשמו עד ה-29 בדצמבר. בין הגורמים העיקריים לירידה במספר התביעות: עליות השערים בשווקים והגדלת השליטה והשקיפות של החברות.

בשנת 2002 לשם השוואה נרשמו 267 תביעות ייצוגיות. שנה זו עמדה בסימן קריסת אנרון ו-וולרדקום ולאחריהן בוצעו שינויים רגולטורים נרחבים בתחום הדיווח החשבונאי בדמותם של חוקי סרבנס-אוקסלי.

התביעות הייצוגיות טוענות באופן כללי נגד החברות על הסתרת מידע פנימי שיש לו משמעות למחיר המניה.

סיכום התביעות שהוגשו בשנת 2006 מעלה מן הסתם את נושא הבקדייטינג בכתבי האופציות כגורם העיקרי נגדו יצאו בעלי המניות נגד החברות המעורבות. תביעות ייצוגיות הוגשו כנגד קומברס , דל ואפל . כמו כן הוגשו תביעות בנושאים אחרים נגד ג'נרל מוטורס , פייזר ונגד היולט פאקרד .

הבקדייטינג בו מעורבות יותר מ-190 חברות עשוי לעמוד גם השנה במרכז התביעות הייצוגיות. זאת כיוון שחברות רבות מתוך הסך הכולל עדיין נמצאות תחת חקירה שתוצאותיה עשויות להוות את הבסיס לתביעה הייצוגיות.