קבוצת פישמן מרחיבה הפעילות בהודו: תרכוש קרקע בהיקף של 85 דונם תמורת 46 מיליון דולר

החברה הזרה תעמיד הלוואות מימון לחברה מקומית שתבצע את הרכישות * 10% מהסכום הועברו במעמד החתימה

כלכלית ירושלים , מבני תעשיה ודרבן מקדמות את פעילות החברה שהקימו לאחרונה לביצוע פעילות נדל"נית בהודו. היום הודיעה כלכלית ירושלים לבורסה כי החברה הזרה (המוחזקת על ידה בכ-36%, מבני תעשיה - 36%, דרבן - 18%) התקשרה בשבוע שעבר בהסכם עם חברה הודית להעמדת הלוואה בסך כולל של עד 46 מליון דולר.

ההלוואה תשמש את החברה ההודית לרכישת קרקעות, הנמצאות בהליכי שינוי ייעוד מחקלאות למגורים ולשימושים מסחריים. שטח הקרקעות שירכשו הנמצאות בסביבת העיר ניו-דלהי, מוערך בכ-85 דונם.

עם מעמד החתימה התחייבה החברה המאוחדת להעמיד סכום ראשוני של 4.6 מליון דולר כמקדמה להלוואה. מצד שני התחייבה החברה המקומית כי בתוך 14 ימים מיום תתקשר בהסכמים לרכישת הקרקעות האמורות.

יתרת ההלוואה תועמד על ידי החברה, 30 ימים לפני המועד בו תידרשנה הרוכשות לשלם את יתרת תמורת הקרקעות למוכרים. עם זאת, לחברה הזרה נשמרת הזכות להחליט אם להעמיד לרוכשות את יתרת ההלוואה, כולה או חלקה. בנוסף לחברה זכות למינוי דירקטור אחד מתוך שני דירקטורים שיכהנו ברוכשות.

צעד זה של כלכלית הוא המשך להרחבת הפעילות של חברות הנדל"ן בשוק ההודי. לפני ימים אחדים דיווחה כלכלית כי חתמה על הסכם לרכישת קרקע מצפון לבומביי תמורת כ-330 מליון דולר. בנוסף פועלות כיום חברות ישראליות נוספות בהודו.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"