מרתון מימשה האופציה לרכישת 68% מסולקון תמורת 88 מיליון ש' ותנסה להנפיק אותה

על מתן האופציה דווח לפני כחודש * סולקון סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2006 עם הכנסות בסך 47.8 מיליון שקל ורווח של 12.3 מיליון שקל

כחודש לאחר חתימת האופציה לרכישת 68% מהון המניות של סולקון תמורת 88 מיליון שקל החליטה חברת מרתון לממש את הזכות שניתמה לה בכפוף להסכם הראשוני. העיסקה משקפת לסולקון שווי של 130 מיליון שקל. העיסקה תחתם סופית ביום חמישי הקרוב. מרתון מתכננת ככל הנראה להנפיק את סולקון למסחר בורסאי.

בהקשר למתווה אפשרי של הנפקה בבורסה בישראל או בחו"ל, סיכמו שני הצדדים על מתווה אופציות ל-4-5 השנים הקרובות שיאפשר למרתון לרכוש את יתרת מניות המייסדים בסולקון. זאת במידה והחברה לא תונפק לבסוף.

סולקון, הממוקמת ביוקנעם, מתמחה בייצור מערכות אלקטרוניות לסביבת מנועי החשמל ומרבית מכירותיה הינן בשווקים הבינלאומיים. על פי הנתונים שפורסמו היום, סולקון חווה בשנים האחרונות קצב צמיחה שנתי הגבוה מ-20%. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2006 סיימה סולקון עם הכנסות של 47.8 מיליון שקל מהם גזרה רווח נקי של 12.3 מיליון שקל.

מייסדי סולקון, שהינם בעלי המניות הנוכחיים בחברה, הם עמי שחף, דר' יורם ולטוך ויעקב גבאי, המחזיקים כל אחד בשליש ממניות החברה. לאחר העסקה, כאמור, יחזיקו בעלי המניות הנוכחיים ב-30% מהון המניות של סולקון. בין הצדדים סוכם, כי שניים מהמייסדים ימשיכו לכהן בחברה ב-5 השנים הבאות, בתפקידים של מנהל המפעל ומנהל הפיתוח של סולקון.

מרתון עצמה סיימה את את שלושת רבעי השנה הראשונים של 2006 עם הכנסות בסך 20.6 מיליון שקל וברווח של 1.7 מיליון שקל. למרתון זוהי רכישה שנייה בתוך שנה, לאחר שבתחילת 2006 השלימה את רכישת כרומת.

שרון תוסייה-כהן, מנכ"ל מרתון, אמר היום: "אחרי רכישת חברת כרומת, שתורמת תרומה נאה לרווחיות מרתון, מצאנו את סולקון כחברה מצויינת, עם פוטנציאל צמיחה רב ועם פעילות אטרקטיבית בשווקים הבינלאומיים, והמתאימה לפורטפוליו החברות שבכוונתו לבנות במרתון. סולקון הינה מועמדת מצויינת להנפקה באחת מהבורסות במהלך השנתיים הקרובות".