חדשות ערוץ 2 ו-ynet ישלמו לעופר גלזר סכום של 20 אלף שקל שכר-טרחת עו"ד

זאת, כיוון שבית המשפט דחה את בקשתן לשדר את קלטת העימות של גלזר עם המתלוננת נגדו

בית המשפט המחוזי בת"א חייב את חברת החדשות הישראלית של ערוץ 2 ואת מערכת ynet (חברת ידיעות אחרונות אינטרנט) לשלם לעופר גלזר, בעלה של שרי אריסון, שכר טרחת עו"ד בסך של 20 אלף שקל. זאת, בגין דחיית בקשתן להתיר פרסום קטעים מהתיעוד החזותי של העימות שערכה המשטרה בין גלזר למתלוננת השנייה נגדו, שגלזר הורשע שהטריד אותה מינית.

לפני כחודשיים וחצי דחה השופט זאב המר את בקשת חדשות 2 ו-ynet להתיר את פרסום העימות, בנימוק שהבקשה אינה מגלה עניין ציבורי וחשיבות ציבורית מלבד סיפוק יצר סקרנות ומציצנות כלפי משפחתו של גלזר.

בעקבות החלטת בית המשפט, ביקש גלזר לחייב את חדשות 2 ו-ynet בכיסוי הוצאותיו לשכר טרחת שלושת עורכי דינו בהליך בסך של 15 אלף דולר. "מדובר בהליך שנכפה בידי תאגידי ענק חפצי רייטינג, שקבלת הבקשה היתה מכניסה לכיסם סכומים נאים ביותר כתוצאה מרייטינג גבוה", טען גלזר באמצעות עו"ד עופר צור ממשרד גורניצקי. לדבריו, סכום ההוצאות המבוקש הינו זניח לעומת טובת ההנאה שהיו משיגות חדשות 2 ו-ynet, לו התקבלה בקשתן.

השופט המר קבע בהחלטתו היום (ה') כי חדשות 2 ו-ynet הן שנקטו בהליך זה מיוזמתן ו"כפו" אותו על גלזר. לדבריו, העובדה שעצם הפנייה לבית המשפט בהתאם לחוק סדר הדין הפלילי היא לגיטימית, אינה אמורה לפטור אותן מלשפות את גלזר על הוצאותיו המשפטיות. זאת, אם מצא בית המשפט שבקשתן לא היתה מוצדקת.

לדעתו של השופט, גם היותן של השתיים גופי תקשורת, הממלאים תפקיד עיתונאי וציבורי, אינה אמורה לפטור אותן מתשלום הוצאות. זאת, לדבריו, גם אם הן סברו שיש עניין ציבורי בקלטת, ואף בהנחה שבקשתן לא הושפעה כלל משיקולי רייטינג מסחריים. השופט קובע כי הן טעו בשיקול דעתן, ולכן אין הצדקה שהמבקש יישא כספית במחיר טעותן.

עוד קבע השופט המר כי לא ראוי שכלי התקשורת יתבעו לעצמם פריבילגיה, לפיה הם יהיו פטורים מלשאת בתוצאות מעשיהם שגרמו לחיסרון כיס לבעל דינן.

עם זאת, ציין השופט כי אין הצדקה שחדשות 2 ו-ynet יישאו בהוצאות מוגדלות של 15 אלף דולר, בשל העובדה שגלזר בחר להיות מיוצג על ידי שלושה עו"ד בהליך שאינו מורכב משפטית ועובדתית. לפיכך, חייב השופט את כל אחת מהן לשלם לגלזר שכ"ט בסך 10 אלפים שקל. (ב"ש 93200/06).