קרדן ישראל רכשה קרקע ברחוב מנחם בגין בת"א בסמוך ל"בית קרדן" תמורת 83.2 מיליון ש'

את הזכויות על הנכס רכשה החברה מאלכסנדר אכטמן * זכויות התב"ע על הנכס מאפשרת בניה בהיקף של כ-40 אלף מ"ר ברוטו

קרדן נדל"ן, החברה הבת של קרדן ישראל , מקבוצת קרדן אן.וי . הודיעה הבוקר על רכישת קרקע ברחוב מנחם בגין בת"א בסמוך ל"בית קרדן" תמורת 83.2 מיליון שקל. את הזכויות על הנכס רכשה החברה מאלכסנדר אכטמן. על השטח מתכננת קרדן לבנות משרדים, מגורים ומסחר בהיקף מלא זכויות הבניה על פי התב"ע החדשה.

המתחם הנירכש ממוקם ברחוב מנחם בגין 150 ו-152 בתל-אביב והוא ממוקם כאמור בסמוך ל"בית קרדן", לגביו קיימות לקרדן נדל"ן זכויות בניה נוספות בהיקף משמעותי, לטענתה.

שטח המגרש הנרכש הוא כ-5 דונם ולחברה יהיו זכויות פיתוח עם מינהל מקרקעי ישראל והסכמים עם עיריית ת"א ונתיבי איילון. כמו כן כולל הממכר ארבעה מפלסי חנייה תת קרקעיים שנבנו במגרש.

זכויות התב"ע על הנכס מאפשרת בניה בהיקף של כ-40 אלף מ"ר ברוטו, למשרדים, מסחר ולמגורים. לצורך הייעוד האמור לנכס יהיה על קרדן נדל"ן לשאת בעלויות נוספות, הכרוכות, בין היתר, בהתקשרות עם מינהל מקרקעי ישראל ועם עיריית ת"א ובחתימה על הסכמי פיתוח, חכירה ורכישה שונים.

קרדן ישראל והמוכר של הנכס סיכמו בינהם בנוסף כי במקרה שסך העלויות הנוספות לשימוש המיועד בנכס יהיו נמוכות מכ-69 מיליון שקל ההפרש לסכום התמורה המשולם למוכר בנוסף לסכום שנקבע.

במידה והעלויות הנוספות יעלו על 69 מיליון שקל תפחת התמורה ב-30% מכל סכום העולה על הערכה הראשונית.

ההסכם מותנה באישור מינהל מקרקעי ישראל בדבר העברת הזכויות על פי הסכם הפיתוח לקרדן נדל"ן.

לדברי איתן סורוקה יו"ר קרדן נדל"ן: "מסתמן כיום מחסור בשטחי משרדים בתוך תל אביב. החברה זיהתה מחסור זה ולפיכך בכוונתה להחל בבניית פרויקט רחב היקף."