שוכרת חדשה לנכסי ארזים בבריטניה - לאחר שהשוכרת הקודמת נקלעה לקשיים

המשמעות המיידית: דמי שכירות של 8 מיליון שקל ברבעון הראשון * קיבלה גם אופציה לרכוש את תפעול השוכרת שכשלה

דאגה אחת פחות למאיר גורביץ'. חברת הנדל"ן המניב ארזים שבשליטתו הודיעה היום (א') כי חתמה על חוזה עם שוכר חדש לנכסיה בבריטניה, במקום חברת ליטל שף שנקלעה לקשיים. השוכר החדש שרוכש את פעילותה של ליטל שף, ג'סופס רסטורנטס (JESSOPS RESTAURANTS), התחייב לקחת על עצמו את מלוא התחייבויותיה של ליטל שף ולעמוד בתשלומי השכירות לארזים. ג'סופס, נציין, מתמחה בהבראת חברות במצוקה.

נזכיר, כי ארזים רכשה את נכסי ליטל שף בפברואר לפני שנה תמורת 594 מיליון שקל. מדובר בשטח כולל של 16.9 אלף מ"ר שטח בנוי, של מסעדות ובית מלון בעל 56 חדרים, שעל-פי הסיכום הראשוני אמורים היו להיות מושכרים בחזרה לליטל שף לתקופה של 35 שנה.

בכך שג'סופס רכשה את פעילותה של ליטל שף והתחייבה לעמוד בתשלומי השכירות לארזים, מבטיחה לעצמה למעשה האחרונה תשלום של 8 מיליון שקל עבור הרבעון הראשון של 2007. הסכום היה אמור אמנם לעבור עוד במהלך השנה שעברה, מאחר שעל-פי ההסכם הראשוני שנחתם מול ליטל שף היה על זו להעביר את הכסף מראש, אך מבחינת ארזים מדובר בנושא לא מהותי.

במקביל דיווחה ארזים - המנוהלת על-ידי טלי ירון אלדר, לשעבר נציבת מס ההכנסה - כי ניתנה לה אופציה לרכוש מג'סופס את תפעול רשת ליטל שף. במהלך השנה וחצי הקרובות תוכל ארזים לממש את האופציה תמורת 5 מיליון ליש"ט. לארזים, בתור חברת נדל"ן שאינה עוסקת בפעילויות מחוץ לתחום הליבה, אין כוונה לתפעל את הרשת בפועל, אלא ליהנות מעליית ערך האופציה עם הצלחת הרשת, ולמכור אותה הלאה במחיר הגבוה ממחיר המימוש. "רכשנו את האופציה לתפעל את כל הרשת, המונה 193 נכסים, שמתוכם 62 בבעלותנו, מכיוון שאנחנו צופים שהרשת תצליח, ושנוכל ליהנות מכך על-ידי מכירת האופציה", אמרה ירון אלדר.

עם או בלי קשר להסכם החדש שנחתם, מאז תחילת השבוע שעבר הוסיפה לערכה מניית ארזים כ-15%. בכך נעצר למעשה, לפחות באופן זמני, המומנטום השלילי המלווה את מניית החברה, שעיקר עסקיה מרוכזים בבריטניה. באחרונה הגבירה החברה את קצב המימושים של נכסיה באי הבריטי, ומאז חודש אוקטובר האחרון דיווחה על שלוש מכירות שונות שיזכו אותה ברווחי הון של כ-90 מיליון שקל.