הבנקים שנתבעו ע"י מחזיקי המניות בפרשת אנרון מבקשים מבית המשפט לבטל את ההליכים נגדם

מריל לינץ' וקרדיט סוויס נתבעו בגין חלקם לכאורה בפרשת ההונאה, כיוון שהלוו כספים לאלרון * בעלי המניות באלרון טוענים כי פשיטת הרגל הסבה להם הפסד כספי של 40 מיליארד דולר

מריל לינץ' (סימול: MER) וקבוצת קרדיט סוויס (סימול: CS), שנתבעו ע"י משקיעי אנרון, יבקשו מבית המשפט לערעורים לסיים את ההליכים המשפטיים נגדם לאחר שנאשמים אחרים שילמו למעלה מ-7 מיליארד דולר כדי ליישב את ההתדיינות בעניין הונאת מניות החברה.

מריל לינץ' וקרדיט סוויס שניהם הלוו כספים בעבר לחברת אנרון, ונתבעו ע"י בעלי המניות בתואנה כי השתתפו בהונאה החשבונית של אנרון, שהובילה בסופו של דבר את החברה לפשיטת רגל. בית המשפט לערעורים בניו--אורלינס ישמע את טיעוני הצדדים מחר (ב') כדי להכריע בסוגיה האם המשקיעים באנרון יוכלו להמשיך ולטעון את טענותיהם כקבוצה.

לטענת הבנקים, לבעלי המניות באנרון לא צריכה להינתן הזכות להמשיך בתיעתם כיוון שהם אינם יכולים להוכיח קשר ישיר בינם לבין ההונאה החשבונאית שהובילה לחקירה הפדראלית ולפשיטת הרגל של אנרון ב-2001.

החלטה שיפוטית לטובתם של מריל לינץ' וקרדיט סוויס תנקה אותם מהצורך לשלם כל סכום מתביעת בעלי המניות, הטוענים כי איבדו 40 מיליארד דולר בעת קריסת אנרון. סביר להניח כי למשקיעים הפרטיים לא יהיה את הכסף הדרוש כדי להילחם בבנקים בכוחות עצמם.

"זהו המשחק האמיתי", ציין רוברט זיטו, עורך דין מניו-יורק המייצג חברות הנאשמות בפרשיות מרמה של ניירות ערך. "אם מריל לינץ' והבנקים האחרים ישכנעו את בית המשפט לשלול את ההליכים, התביעה תמות מוות טבעי".