ביהמ"ש הוציא צו מניעה זמני למכירת 4 תחנות קמח פעילות בירושלים וביפו

7 העותרים טענו כנגד 15 בעלי מניות הרוב כי אלה חפצים למכור בחופזה וללא כל נתונים בסיסיים את נכסי הנדל"ן שבבעלות התחנות

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו מניעה זמני המונע את מכירתן של ארבע תחנות קמח פעילות. שווי הנדל"ן של התחנות לבדן ללא עסקי תחנת הקמח מוערך בכ-45 מיליון דולר. השופטת כנפי שטיינץ הוציאה את הצו בשבוע שעבר במעמד צד אחד בלבד, ולאחר דיון שהתקיים היום, נענה הצד השני והחליט להאריך את תוקפו של הצו עד לסוף מארס. הצו הוצא בעקבות עתירה שהגישו 35% מבעלי המניות המחזיקות בתחנות הקמח באמצעות עוה"ד ערן גוטפריד וירון זומר.

מדובר בתחנת הקמח ברחוב טפרבשטיין בירושלים הבנויה על מגרש של כ-14 דונם; תחנת הקמח ברח' בן צבי ביפו, הבנויה על מגרש של כ-6 דונם; תחנת הקמח ברח' סלמה ביפו הבנויה על מגרש של כ-2 דונם ותחנת הקמח ברח' רבנו חננאל הבנויה על מגרש בגודל של כ-4.5 דונם. תחנות הקמח הן תחנות פעילות.

שבעת העותרים טענו כנגד 15 בעלי מניות הרוב כי אלה חפצים למכור בחופזה וללא כל נתונים בסיסיים מינימליים את נכסי הנדל"ן שבבעלות אותן תחנות וכן את הפעילות והמוניטין של החברות המפעילות את תחנות הקמח. זאת, במטרה לסגור לאלתר את התחנות, לפטר את העובדים ולחלק את התמורה שתתקבל בין בעלי המניות. לטענתם, זהו למעשה מהלך מוסווה לפירוק מרצון של החברות, בלא שתתקבל החלטה מיוחדת בעניין.

העתירה יוצאת גם כנגד ההחלטה לשכור את שירותיו של עו"ד עודד ערן לפעול בנושא ולהעניק לו ייפו כוח גורף לקבוע את אופן המכירה. בעתירה נטען, כי ערן נשכר על מנת שמשרדו גולדפרב, לוי, ערן מאירי, ישמש כמעין מתווך נדל"ן בכדי לאתר קונים לנכסי החברות. הרוח החיה מאחורי אותו מהלך, נטען, הינו אריה נדלר, שהוא או אשתו הם דירקטורים ובעלי מניות בחברת תחנת ירושלים בע"מ, עלומה חברה להשקעות וגרט"פ חברה להשקעות. (ה.פ 6032/07).