לינדנשטראוס יאשים את הקודקודים ב"ליקוי מאורות"

הממצאים אינם כוללים מסקנות, והם ייכללו בדו"ח המלא בן 600 עמודים שיתפרסם בקיץ הקרוב

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יציג ביום שלישי בוועדת ביקורת המדינה ממצאים עיקריים של הדו"ח על הטיפול בעורף במהלך מלחמת לבנון השנייה. המבקר יצביע על תפקוד לקוי של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון עמיר פרץ, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, ואלוף פיקוד העורף אלוף יצחק (ג'רי) גרשון.

מקורות ממשלתיים אמרו ל"גלובס" כי הדו"ח מאשים את כל האחראים לטיפול בעורף ב"ליקוי מאורות". הממצאים אינם כוללים מסקנות, והם ייכללו בדו"ח המלא בן 600 עמודים שיתפרסם בקיץ הקרוב.

הדו"ח עוסק בכל מגוון הפעילות שנעשה בתחום העורף בזמן המלחמה, מהדרג הממשלתי הבכיר ביותר ועד הרשות המקומית, וביניהם ארגוני ההצלה המקומיים והארציים. כמו כן עוסק הדו"ח גם בתפקודם של ארגוני המתנדבים שפעלו בצפון הארץ. הממצאים מתבססים על ראיונות עם כל המבוקרים, פרט לראש הממשלה, שלא הסכים להופיע בפני צוותי הביקורת וגם לא לענות לשאלות הביקורת.

בשבוע שעבר העביר משרד מבקר המדינה את טיוטות הביקורת למבוקרים, והמבקר יופיע בפני ועדת ביקורת המדינה. בדיון זה יוצגו בפני חברי הוועדה רק הממצאים העיקריים, כתובים בסיכום מקוצר בן 6-8 עמודים. אולם הדו"ח המקוצר צפוי להיות חריף ביותר, וככל הנראה משתקפת מתוכו תמונה מדאיגה על תפקוד כל מערכות המדינה בעת משבר לאומי.

ל"גלובס" נודע כי אולמרט ושבעה שרים צפויים לקבל השבוע את טיוטת הדו"ח. פניות לשרים בבקשה להגיב על הטיוטה היו אמורות לצאת כבר לפני כשבועיים, ואולם בשל בקשתו של אולמרט לעיכוב תשובותיו, עוכבה גם הוצאת הטיוטות.

ככל הנראה, מבקר המדינה לוקח בחשבון את העובדה שאולמרט ופרץ כיהנו רק כחודשיים בתפקידם לפני שפרצה המלחמה, אך הביקורת בוחנת את תפקודם על סמך ראיונות ובדיקת סטנוגרמות של דיונים שהתקיימו מתאריך 12 ביולי, יום חטיפת חיילי צה"ל, ועל בסיס כל אלה היא מותחת ביקורת קשה על תפקודם בטיפול בעורף, בכל שלבי המערכה.