מס הכנסה מבקש למנות מפרק זמני למ.ק תעופה

זאת בטענה לחוב של כ-840 אלף שקל * מס הכנסה מציין כי חובות החברה כלפיו גדלים, כיוון שהחברה אינה מגישה את הדו"חות הכספיים

אגף מס הכנסה - פקיד שומה כ"ס מבקש מבית המשפט המחוזי בת"א למנות מפרק זמני לחברת מ.ק תעופה מת"א, בטענה לחוב של כ-840 אלף שקל. מס הכנסה מציין כי חובות החברה כלפיו גדלים, כיוון שהחברה אינה מגישה את הדו"חות הכספיים.

מ.ק היא חברת אחזקות, שנוסדה לפני כחמש שנים, ומחזיקה במניות החברה הציבורית כים-ניר שירותי תעופה. לדברי מס הכנסה, החברה נמצאת במצב בו בעלי המניות, דן קריב ומישה קרקובסקי, מסוכסכים וקיימים חילוקי דעות לגבי חובותיהם לחברה. לטענת מס הכנסה, קיים חשש שהסכסוך יפגע בחברה ובאופן ניהולה התקין, וייגרם נזק בלתי הפיך לנושים בכלל, ולמס הכנסה כנושה בדין קדימה, בפרט.

עוד נאמר בבקשה כי החברה נקלעה לקשיים כספיים והיא נמצאת במצב של חדלות פירעון, ומבוי סתום מבחינת ניהולה. לדברי מס הכנסה, מטרת מינוי המפרק היא לתפוס את רכוש החברה ולסכל ניסיון להברחת נכסים. עוד טוען מס הכנסה כי קרקובסקי ביצע משיכת בעלים מהחברה של כ-720 אלף שקל.

מס הכנסה מציין בבקשתו כי קיים גם חשש שחברה בת של כים-ניר בקפריסין תימחק מהמסחר, דבר שיגרום נזק בלתי הפיך למ.ק. תעופה בשל ירידת ערך מניות כים-ניר.

מניות החברה הבת הושעו מהמבחר לאחר שהתגלה כי נמשכו מקופתה אלפי דולרים ורו"ח שלה נמנע מלאשר את דו"חותיה הכספיים. הרשות לני"ע פתחה בעקבות זאת בחקירה כנגד בעלי המניות בגרעין השליטה של כים-ניר. (פש"ר 1236/07).