חדש בבלוגיה העיסקית של "גלובס": ארבעה אנליסטים, ארבעה בלוגים חדשים על השווקים והשקעה במניות

ארבעה אנליסטים ישראלים, המסקרים את השווקים בארץ ובעולם, פתחו היום בלוגים בבלוגייה העסקית "גלובס". אתם מוזמנים להתרשם וגם לקבל כמה טיפים

ארבעה אנליסטים, המסקרים את הנעשה בשוק ההון בארץ ובעולם, פתחו בלוגים בבלוגייה העיסקית של "גלובס".

"יש סבירות גבוהה להמשך תיקון בשווקים, אך עדיין רמת הסיכון בשווקים עלתה בצורה משמעותית", כותב בבלוג שלו האנליסט גלעד בן אבי מבנק אגוד. "יש סימן שאלה גדול לגבי השפעה אפשרית של חולשת מגזר הנדל"ן בארה"ב על שאר ענפי המשק האמריקאי. התרחבות והחרפת המשבר בענף המשכנתאות והשפעתו על ענפים כלכלה נוספים תשפיע לרעה על שווקי המניות בארה"ב ובשאר העולם".

אצל רן קבין מקיי.זי.איי ניהול השקעות, דווקא תמצאו אופטימיות: "העצבנות בשווקים איננה נובעת ממשבר אמיתי והיא יותר מתאימה להגדרה של תיקון טכני, לאחר העליות החדות שפקדו את השווקים. עצבנות זו מעידה על תחושת אי נוחות של המשקיעים ברמות המחירים הנוכחיות.

"בהתייחס לשוק המקומי, נראה כי המשק הישראלי חזק מאיי פעם, עובדה שמתבטאת באינדיקטורים כלכליים חיוביים רבים. אין ספק כי משבר בשווקים בחו"ל יפגע גם בשוק המקומי, אולם בהחלט ייתכן מצב בו השוק האמריקאי למשל ידשדש במשך תקופה והשוק הישראלי ימשיך לטפס".

האנליסט אורי אפרת, מתכלית בית השקעות, כותב: "המדדים הנמוכים הצפויים בחודשים הקרובים יתמכו בתשואות הנוכחיות באג"ח שחר ולפיכך השקעה של חלק מהתיק הסולידי בשחר בינוני סבירה. חלק מרכזי בתיק הסולידי יש לייחד לאג"ח חברות במח"מ בינוני ובתשואות ברוטו של מעל 4%. עד 20% מהתיק יש לשמור על חשיפה מטחית מעורבת. באשר למניות, נראה כי הנתונים הכלכליים בארץ תומכים בהמשך המגמה החיובית בבורסה וסיכונים יותר אפשריים מהמתרחש בשווקים הבינלאומיים".

וחותם האנליסט גלעד בר לב, מבנק דיסקונט, בתחזית לעתיד לקרות בשווקים: :אנו ממשיכים לצדד בתסריט הנחיתה הרכה, אולם מעריכים כי בתקופה הקרובה ראוי לבחון בזהירות את הנתונים הכלכליים בארה"ב... הסתכלות טכנית על שוק המניות האמריקאי מחזקת את התחושה שאנו נכנסים לתקופת מעבר. המגמה הראשית של השוק נותרה חיובית, אולם קיימים מספר אינדיקטורים שמגבירים את אי הוודאות".