מליבו אינווסטמנטס תנסה לגייס 120 מיליון שקל לפי שווי של כ-160 מיליון שקל בבורסה התל אביבית

40 מיליון שקל יגוייסו במניות והיתרה באג"ח ואופציות * חתמי אי.בי.אי יובילו את הגיוס שיערך לכל המאוחר במאי הקרוב

חברת מליבו אינווסטמנטס הגישה טיוטת תשקיף להנפקת הון וחוב ואופציות בבורסה המקומית. גורמים בשוק ההון העריכו בפני "גלובס" כי מליבו אינווסטמנטס תשאף לגייס כ-120 מיליון שקל, 40 מיליון שקל מהסכום הכולל במניות לפי שווי מוערך של כ-160 מיליון שקל. עוד נודע כי חתמי אי.בי.אי יובילו ככל הנראה את ההנפקה שתתבסס על דוחות השנתיים של 2006 ומכאן שמועד הגיוס לא יאוחר ממאי הקרוב. התשקיף הוכן בשיתוף עם משרד עורכי הדין סאמט, שטיינמינץ' הרינג ושות'.

רק לפני שלושה חודשים ביצעה מליבו אינווסטמנטס גיוס בבורסה המקומית. מדובר היה בגיוס חוב בהיקף של 87 מיליון שקל, באמצעות אג"ח סטרייט. במסגרת החבילה בהנפקת האג"ח ניתנו אופציות הניתנות למימוש לאגרות נוספות בהיקף של 43 מיליון שקל, כך שסך הגיוס הכולל מהנפקת החוב צפויה להגיע ל-180 מיליון שקל, לאחר שחתמי ההנפקה מימשו אופציה שניתנה להם לרכישת אגרות בהיקף של 50 מיליון שקל.

נזכיר כי לפני עשרה ימים נחשף ב"גלובס" כי התשקיף לפיו גייסה החברה אג"ח יהווה תשקיף דגל ליתר חברות היזמות בבניה ששואפות לגייס כספים בבורסה המקומית. מדובר בפרויקט ייחודי של רשות ני"ע בניסיון למנוע את סחבת הגשת התשקיפים ולגבש מודל מוסכם לפיו יפעלו החברות המגישות.

מליבו אינווטמנטס, אשר הוקמה בשנת 2002 ומנוהלת על ידי ספי שלגי ורוני הירש, מרכזת את פעילות קבוצת מליבו בקנדה וכיום היא מעורבת בייזום של ששה מיזמים באיזור טורונטו בהיקף כולל של 3300 יחידות דיור עם צפי למכירות עתידיות בסך של כ-3 מיליארד שקל. לקבוצת מליבו פעילות ענפה גם בשוק המקומי נזכיר כי עוד במהלך שנות התשעים נסחרו מניותיה של החברה אך בעקבות הצעת רכש מלאה חזרה החברה להיות פרטית.

כאמור, הגיוס העתידי יסתמך על תוצאותיה הכספיים של מליבו אינווטמנטס שפורסמו במהלך השבוע שעבר. הכנסות החברה הסתכמו ב-169 מיליון שקל כ-47% יותר משנת 2005 והרווח הנקי טיפס ב-58% ל-15.5 מיליון שקל לעומת 9.8 מיליון שקל בשנת 2005. הגרעון בתזרים השוטף של החברה גדל בכ-45 מיליון שקל ל-112 מיליון שקל בעיקר בשל עלית סעיף הלקוחות כפועל יוצא של העליה במכירות. הונה העצמי של החברה צמח ל-26.5 מיליון שקל, וממנף מאזן של 111.5 מיליון שקל.