תלונה למזוז: רה"מ אולמרט העליב את המבקר לינדנשטראוס וטפל עליו האשמות שווא

עמותת אומ"ץ הגישה ליועמ"ש תלונה נגד רה"מ בחשד להעלבת עובד ציבור בראיונות החג

עמותת אומ"ץ הגישה הבוקר (א') ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, תלונה נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בחשד להעלבת עובד ציבור בהקשר לדברים שאמר על מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בראיונות החג.

אומ"ץ טוענת, כי בראיונות שהעניק אולמרט בסוף השבוע לכלי התקשורת הכתובה והאלקטרונית, הוא "השתלח בדרך חסרת רסן במבקר המדינה, שערך בחודשים האחרונים שורה של בדיקות בחשד שאולמרט עבר לכאורה עבירות פליליות".

בראיונות אלה, מציינת העמותה, טען אולמרט, בין היתר, כי המבקר עבר כביכול על החוק, הכפיש אותו, הטיל דופי בעבודתו וטפל עליו האשמות שווא, ובכך הוא העליב ופגע במוסד מבקר המדינה. בין השאר מצטטת אומ"ץ דברים שאמר אולמרט בראיון לערוץ השני בהתייחסו למבקר: "אני לא פסיכיאטר... קורה שם משהו מוזר".

גורמים בכירים בקדימה אמרו בתגובה: "כאשר חבר עמותת אומ"ץ הוא אחיינו של יועצו הבכיר של המבקר לענייני שחיתות, ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, לא פלא שמדובר בהודעות שכאלה. אנו רוצים להזכיר לציבור שהתיק נגד בורובסקי נסגר מחוסר ראיות, ופרקליט המדינה קבע לגביו קביעות חמורות ביותר, לפיו הוא ניסה לקדם אינטרסים אישיים שלו בהיותו קצין משטרה בפגישות בתחנות משטרה עם גורמים פוליטיים. כשהמבקר נמנע מלפטר את בורובסקי - זו העלבה אמיתית לציבור".

יו"ר עמותת אומ"ץ, אריה אבנרי, אמר בתגובה: "זו לא הפעם הראשונה שאנשי רה"מ מנסים לעשות את הספין הזה, אך זה לא יעזור להם. הפעם הם טעו בכתובת. הם טענו את הטענות האלה כבר כמה פעמים: אחיינו של בורובסקי, אלי בר, הוא חבר עמותה, הוא לא חבר הנהלה, הוא לא חבר במוסדות אומ"ץ. מה הקשר בין זה לבין כך שאולמרט העליב את המבקר? זה חלק מהניסיון לזרוק רפש. אני אישית קראתי את הראיונות בסוף השבוע, ובתוקף תפקידי כתבתי את התלונה הזו".

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה על דברי אולמרט בראיונות השונים:

"מבקר המדינה לא יגיב ולא ייתייחס לראיונות שנתן רה"מ ערב החג בכל אמצעי התקשורת. דו"חות הביקורת המקיפים והיסודיים בנושאי השחיתות השלטונית, וכן הדו"ח על מלחמת לבנון השנייה, יפורסמו על-ידי משרד המבקר עם השלמתם בקרוב". בנושא בורובסקי נמסר מהמשרד, כי לא יגיבו על הדברים.

בורובסקי מסר בתגובה: "האחיין שלי הוא ראש מטה קדימה ברמת השרון, פעיל בכל מוסדות קדימה, ומאז שהוא פעיל פוליטית הוא כלל לא עוסק בענייני העמותה".