גלברד על פרשת האופציות: "כבר כתבתם כל מה שיש לכם להגיד, אז למה שאני אוסיף?"

מנכ"ל בזק התייחס לדו"חות הכספיים שפורסמו היום אך נמנע להתייחס לפרשות בחברה * עלות השכר שלו ושל היו"ר וייסגלס עמדה על 11 מ' ש'

מנכ"ל בזק , יעקב גלברד, אמנם יצא היום (א') לחופשה מאולצת של שבועיים עד להגשת דוח הביניים של הבודק החיצוני בנוגע לפרשות האחרונות בבזק, אך היום הוא עדיין תפקד כמנכ"ל החברה בהתייחסו לדו"חות הכספיים שפורסמו באיחור קל.

למרות העניין הרב בתגובה שלו לפרשות האחרונות בבזק, גלברד שלא נכח היום במשרד החברה בעת הראיון עמו, לא היה מוכן להגיב על דבר מעבר למצבה העסקי של החברה. "אתם כבר כתבתם את כל מה שיש לכם להגיד, אז למה שאני אוסיף?", אמר בציניות ולא הוסיף מילה נוספת בעניין.

את התוצאות הכספיות של בזק מיצה היום גלברד במילה אחת: "מדהימות". לדבריו, "השנה הקרובה תהיה שנה של צמיחה, וזאת לאחר שכבר השנה בזק בינלאומי שיפרה את הביצועים שלה בצורה מצוינת, בעיקר בפעילות בחו"ל. yes הציגה צמיחה איטית יחסית, אבל בכל זאת שיפרה ביצועים למרות אילוצים רגולטוריים שהחברה מצויה בהם.

"גם פלאפון שיפרה את הביצועים שלה בכל פרמטר אפשרי. אמנם היקף הצמיחה שלה היה מוגבל כיוון שלא היה מספיק ציוד קצה וזה עיכב את הגידול שלה, אבל הנושא הזה תוקן והרבעון הרביעי היה טוב יותר. בסופו של דבר, כל החברות בקבוצה שיפרו ביצועים והתוצאה של קבוצת בזק היא הטובה ביותר מיום הקמתה של החברה".

גלברד הוסיף כי האתגרים לשנה הבאה הם "מימוש השינוי הארגוני בבזק הקווית והמשך הצמיחה של בזק בינלאומי ופלאפון. 2007 תהיה שנה של המשך צמיחה והרחבת פעילויות".

על ועדת גרונאו שדנה בימים אלה בעתיד התחרות בשוק התקשורת אמר גלברד כי "הוועדה אמורה לאפשר התפתחות תחרות בשוק התקשורת בצורה נקייה וללא חסמים. בתחום הקווי הקדמה הטכנולוגית נבלמה כשישראל נחשבה בעבר למתקדמת מאוד בתחום הקווי, אך בשלוש השנים האחרונות מעט מאוד הושקע, בטח לא בשדרוג אלא רק בשמירה על איכות השירות.

"גם HOT לא שדרגה את התשתית שלה מעבר למה שנדרש. התשתיות הקוויות נמצאות בהליך של התיישנות וצריך לשדרג אותן כדי להישאר בקדמה. אני לא מאמין שתוצאות ועדת גרונאו לא יהיו טובות לבזק כי היא חברה מהותית בשוק והיא יכולה להשפיע באופן חיובי על התעשייה", סיכם גלברד.

במסגרת הדו"חות (ראו מסגרת) פרסמה בזק גם את עלות שכרם של בכירי החברה. עלות שכרו מנכ"ל החברה, יעקב גלברד, הנמצא בצל הפרשות האחרונות בבזק, הגיע ב-2006 ל-8.1 מיליון שקל ללא אופציות ובונוסים, בהם הבונוס שבוטל על סך 2.4 מיליון שקל בעקבות התערבות רשות ני"ע.

הבא אחריו ברשימה הוא רון אילון, מנכ"ל yes ומי שהיה המשנה למנכ"ל בזק קודם לכן, עם כ-3.5 מיליון שקל עלות שכר. יו"ר דירקטוריון בזק, דב ווייסגלס, הגיע לעלות שכר של 2.84 מיליון שקל, בעוד שהמשנה למנכ"ל, ככל הנראה איקה אברבנאל, ממלא מקום המנכ"ל הנוכחי, רשם עלות שכר של 2.6 מיליון שקל.