אולמרט קורא למלך סעודיה לארגן פסגה משולשת עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן

"אני מעודד מהעובדה שמדינות ערב המתונות ובראשן ערב הסעודית רוצות לעסוק באופן אקטיבי בתהליך בינינו לבין הפלסטינים"

ראש הממשלה אהוד אולמרט קורא הערב לעבדאללה מלך סעודיה להזמין אותו למפגש משולש משותף עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן.

"אם הוא יזמין אותי ואת יושב ראש הרשות נבוא לשמוע ונשמח להשמיע את הרעיונות שלנו", הכריז אולמרט. "אני מעודד מהעובדה שמדינות ערב המתונות ובראשן ערב הסעודית רוצות לעסוק באופן אקטיבי בתהליך בינינו לבין הפלסטינים".

במסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה, הכחיש ראש הממשלה דיווחים שפורסמו היום ולפיהם קיימת תוכנית משותפת לישראל ולארצות הברית לתקוף את איראן, סוריה וחיזבאללה בקיץ. "אין לזאת שחר" אמר אולמרט.

מנהיגי ערב אשררו את היוזמה בריאד בשבוע שעבר

יוזמת השלום הסעודית, שהתקבלה בפסגת הליגה הערבית בביירות לפני כ-5 שנים, אושררה בשבוע שעבר פה אחד על-ידי מנהיגי מדינות-ערב. המנהיגים שהתכנסו בריאד החליטו כי יוקם צוות שיבחן את אפשרויות המשא ומתן, תוך התייעצות עם גורמים בינלאומיים. על-פי היוזמה תסוג ישראל לגבולות 67' ותיושם זכות השיבה תמורת שלום מלא עם העולם הערבי והמוסלמי.

מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, קרא לישראל לקבל את יוזמת השלום הסעודית, ולהפסיק לנסות לשנות אותה. "אנחנו נמצאים בצומת דרכים", אמר מוסא בוועידת הפתיחה של הליגה. מעכשיו, או שנתקדם לקראת שלום אמיתי, או שנראה איך המצב ממשיך להידרדר".