ח"כ שלי יחימוביץ': לא מתחרטת לרגע שעזבתי את תחום התקשורת; אמשיך בפוליטיקה עוד 25 שנים לפחות

"הבחירה של עמיר פרץ בתיק ביטחון הייתה שגיאה שכולנו משלמים עליה מחיר; עברתי לפוליטיקה גם בגלל שהרגשתי שהתקשורת סביבי משתנה ונשלטת יותר ויותר בידי בעלי הון" * דעה / דורון אביגד: טובה, טובה, טובה מדי

"באופן ברור וחד משמעי, מפלגת העבודה לא קיימה את המשנה הסוציאל-דמוקרטית שהיא הבטיחה ערב הבחירות". כך אומרת חברת הכנסת בהווה והעיתונאית לשעבר, שלי יחימוביץ', בראיון למגזין ליידי "גלובס".

בתשובה לשאלה היא מאוכזבת מעמיר פרץ, עונה יחימוביץ: "ההצטרפות שלי לפוליטיקה נבעה מכל מיני טעמים, והיא הייתה התפתחות טבעית שלי כעיתונאית. גם כעיתונאית לא הייתי בדיוק מהאו"ם, והייתה לי השקפת עולם מובנית מאוד. במעבר לפוליטיקה חשבתי שיש הזדמנות לשנות סדר יום חברתי בתוך מפלגה שהיא מפלגה גדולה, והדבר הזה לא קרה. מפלגת העבודה נטמעה בתוך קדימה במידה רבה מאוד".

- אז את מאוכזבת מפרץ?

"המילה 'מאוכזבת' לא מופיעה בלקסיקון שלי. אין ספק שנעשו הרבה שגיאות. לקיחת תיק הביטחון, למשל, הייתה שגיאה שכולנו משלמים עליה מחיר, אבל אני לא מתעסקת בהיבט הפרסונלי. מהרגע שנכנסתי לפוליטיקה אני פועלת, עושה דברים, אני לא יושבת ומכה על חטא. אני מייצרת לעצמי סדר יום פרלמנטרי עצמאי. אני מחוקקת חוקים שמתאימים לחלוטין להשקפת עולמי, יוצרת קואליציות אד הוק עם ח"כים ממפלגות אחרות".

- למשל?

"למשל, אנחנו מייצרים עכשיו בתוך המפלגה חוג הארדקור שכולל קבוצה גדולה של סוציאל-דמוקרטים, ומבחינתנו, יהיו אשר יהיו תוצאות הבחירות לראשות המפלגה, אנחנו נהיה שם ונאלץ כל מנהיג שייבחר להביא בחשבון את סדר היום שלנו".

יחימוביץ מדברת גם על המעבר מהעיתונות לפוליטיקה: "אי אפשר להשוות 25 שנות קריירה בתקשורת לשנה אחת בפוליטיקה, אבל אין ספק שאני שמחה מאוד על המעבר שלי לתחום הזה ואני מתכוונת להיות שם עוד 25 שנה לפחות. לא באתי כאורחת לרגע. באתי לפתוח מסלול חדש".

- למה עברת בעצם?

יחימוביץ': "קודם כל, יש לי יתרון על פני פוליטיקאים אחרים בזה שאני יודעת איך להתנהל מול תקשורת. המעבר שלי לפוליטיקה קרה, קודם כל, בגלל שכבר הרגשתי שמיציתי את העמדה הזאת עד תום, וגם בגלל שהרגשתי שהתקשורת סביבי משתנה ונשלטת יותר ויותר בידי בעלי הון, והגמישות שלי הולכת וקטנה".

- אז באת לפוליטיקה עם תפיסה רומנטית שאת הולכת לשנות עולמות?

"ודאי שלא. ידעתי בדיוק לאן אני הולכת, ואני לא מתחרטת לרגע. היה לי ברור שאני יורדת ממעלת השורה הראשונה בתקשורת למעלת ח"כית רגילה. בשיחה הראשונה שלי עם עמיר פרץ הוא אמר לי: 'את תהיי שרת העבודה והרווחה', ואני אמרתי: 'לא. אני רוצה להיות חברת כנסת בוועדת הכספים'. ידעתי שאני הולכת קודם כל למקצוע שאני ארוויח בו חצי ממה שהרווחתי קודם, ושאני אעבוד הרבה יותר קשה. בואי נגיד שאת המקצוע הקודם שלי עשיתי בשתי ידיים קשורות לאחור. היום אני כל הזמן לומדת, וזה עבורי אתגר עצום".

יחימוביץ', אם לרמה בת ה-11 וגל בן ה-16, מדברת בראיון על ניהול החיים לאחר הגירושים: "האקס שלי, אבי ילדיי - בלעדיו פשוט לא הייתי יכולה לתפקד. על כך נאמר שצריך לדעת ממי להתגרש, והוא באמת עומד לימיני כעזר כנגדי, עם פרגון טוטאלי ועם נכונות להתגייס אד הוק אם צריך משהו".

- מה קורה בימים שבהם הילדים אצלך?

"קודם כל, אני משתדלת שהימים שבהם הילדים אצלי לא יהיו ימי כנסת. סדר היום שלי נקבע על ידי העוזרים הפרלמנטריים שלי בצפיפות רבה, ולקח להם זמן להבין שיש נתחי שעות כמו אלה עם הילדים שהם קדושים. לא נוגעים בזה. המון פעמים הם אומרים לי, 'את חייבת לבוא, זה אירוע נורא חשוב', ואני עונה להם: 'לא מעניין אותי, וגם תגידו שאני לא באה בגלל שאני עם הילדים'".

nirit-g@globes.co.il

הראיון המלא - במגזין "ליידי גלובס"

[לעיתון הדיגיטלי]

[הרחבה במהדורה המודפסת]