אפריקה חתמה על מסמך כוונות לרכישת 75% מבניין בתאילנד בשווי כ-209 מיליון שקל

[להמלצות אנליסטים] בנוסף, העלו כלכלני UBS את מחיר היעד למניית החברה ל-600 שקל בעקבות הצלחת ההנפקה ברוסיה * דירוג המניה נותר "ניטראלי"

אפריקה ישראל הודיעה היום כי חברה בת שלה, ביחד עם שותפה זרה, התקשרה במכתב כוונות עם חברה זרה הרשומה בתאילנד לרכישת בניין תמורת כ-209 מיליון שקל.

בהתאם לסיכום בין הרוכשות, חלקה של החברה בעסקה יהיה 75%, ואילו חלקו של השותף יהיה 25%. במעמד חתימת מכתב הכוונות שילמו הרוכשות למוכרת מקדמה בסך של כ- 3.7 מיליון שקל, וסכום הרכישה ישולם במספר תשלומים החל ממועד השלמת העסקה.

עוד מסרה החברה כי הבנין הנרכש הוא בן 47 קומות וממוקם במרכז העיר בנגקוק, וכי בנייתו החלה לפני כ- 10 שנים והופסקה לאחר בניית שלד הבניין, עקב משבר כלכלי שפקד אז את תאילנד. בכוונת הרוכשות להשלים את בניית הנכס ופיתוחו באופן שיכלול, בין היתר, 44 קומות של שטחי מגורים למכירה בהיקף כולל של כ- 67.5 אלפי מ"ר, ו- 3 קומות של שטחי מסחר בהיקף של כ- 4 אלפי מ"ר.

בנוסף, התייחס בסוף השבוע שעבר בנק ההשקעות UBS להצלחת ההנפקה של הנכסים הרוסיים של אפריקה בבורסה הראשית בלונדון. כלכלני UBS הותירו את המלצתם למניה על "נייטראלי". מחיר היעד למניה עודכן ל-600 שקל מ-368, מחיר אותו עקפה המניה עוד בתחילת חודש מארס האחרון.

סיום ההנפקה בלונדון הביא לכך כי 84% מנכסי אפריקה רשומים למסחר בבורסות השונות. בנוסף לפי UBS, הנכסים הרוסים מהווים 62% ממודל התימחור של המניה (NAV). כלכלני UBS קבעו גם יחס רגישות בין מניות אפי דיבלופמנט למניית אפריקה הראשית. לדעתם, שינוי של 1% במנייה הלונדונית מביא לשינוי של 0.7% בערך מניית האם בישראל.

כעת לאחר השלמת ההנפקה, שואלים כלכלני UBS מה צפוי לחברה בהמשך? התשובה לכך נעוצה בלדעתם באם תצא לפועל הנפקת הנכסים המזרח אירופאיים המתוכננת למחצית השנייה של השנה.

בנוסף מעלים ב-UBS את האפשרות כי החברה תפנה להנפקת הנכסים האמריקניים שברשותה. בהקשר זה הם מציינים כי החברה טרם הודיעה על כוונותיה בהקשר זה . נציין כי לפני כשבוע הועלתה האפשרות האמריקנית אותה מציינים כלכלני UBS ב"גלובס".

עם זאת מציינים כלכלני UBS כי כיוון מניית אפריקה ישראל, קשה לחיזוי וכי למחיר מניית החברה קיימת רגישות לשינוי בשווי הנכסים ברוסיה.