צה"ל חיסל חמוש בשכם; דובר הג'יהאד האיסלאמי: "חכו לפיגועי התאבדות"

סמוך לגדר המערכת בעזה, נהרגו שני פלסטינים מאש צה"ל; הפלסטינים: "ההרוגים - עובדי מזבלה"

פלסטיני חמוש נהרג הערב במרכז העיר שכם, מירי של כוח צה"ל. במהלך סריקות שנערכו בעיר, זיהו חיילים אדם המחזיק רובה מסוג "M16", ופתחו לעברו באש. במקרה אחר, במחנה הפליטים של שכם, נורה ונפצע פלסטיני נוסף, לאחר שנתפס גם הוא כשברשותו כלי נשק. הפלסטינים העבירו אותו לקבלת טיפול רפואי.

מוקדם יותר הערב, סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, נהרגו שני פלסטינים מאש צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי חיילים פתחו באש לעבר דמויות שנעו בצורה מחשידה באזור מעבר קרני, ולא נענו לקריאת הכוח לעצור. מנגד טוענים הפלסטינים כי ההרוגים הם עובדי מזבלה שנמצאת בקרבת מקום, ולא היו קשורים ללוחמה מול ישראל.

קסאם נחת היום בלב שדרות

רקטת קסאם נחתה הבוקר סמוך לשני מבנים בשדרות. 4 בני אדם נפגעו מחרדה וטופלו במרכז לנפגעי חרדה בעיר. נזק נגרם לשני הבניינים. פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, קיבלה עליה את האחריות לירי.

במהלך היממה האחרונה נורו 4 רקטות מצפון הרצועה. שתיים נחתו סמוך לקיבוץ של המועצה האזורית שער הנגב. באחד המקרים נגרם נזק למוסך הקיבוץ. בשעות הלילה נורתה רקטה לעבר אשקלון, ונחתה בקיבוץ סמוך - נזק נגרם למבנה. רקטה רביעית שוגרה מצפון הרצועה, אולם נחתה בשטחי הרשות.

אמש תקף חיל האוויר בחאן יונס והרג פעיל בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בשם פאדי אבו-מוסטאפא. הוא נורה מהאוויר בשעה שרכב על אופנוע בדרום רצועת עזה. גורמים בשב"כ מוסרים כי הוא היה מעורב בפיגועים, בגיוס ערבים-ישראלים לג'יהאד ובאימון מחבלים מתאבדים.

"על הישראלים לחכות לפיגועי התאבדות"

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי אמר בעקבות ההתנקשות כי התגובה לא תאחר לבוא. "על הישראלים לחכות לרקטות נוספות ולצפות לפיגועי התאבדות - לא נשתוק".

כמה שעות קודם לכן ירה כוח גבעתי שפעל סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה לעבר קבוצה של פלסטינים, שנצפו עוסקים בחפץ חשוד סמוך מאוד לגדר. סוכנות הידיעות הזרות מדווחות כי שני פלסטינים נהרגו באירוע, ופלסטיני נוסף פונה לבית חולים בישראל במצב בינוני.