המסחר באופציות על הדולר משקף לו היחלשות קלה לעומת שערו היציג מיום ו'

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] בנק אגוד: הסיכון בשוק המקומי גובר בצל ההסלמה הבטחונית

היום (א') לא מתקיים מסחר במט"ח. המסחר באופציות על הדולר לחודש יולי משקף לו ירידה של 0.4% לעומת שערו היציג מיום ו', 4.071 שקלים.

ביום ו' השלים המטבע האמריקני עלייה שבועית של 0.97%, כשהעלייה היומית, 0.94%, קוזזה ע"י הירידות שנרשמו בחלק מימות השבוע. זאת לאחר שביום שני שעבר החליט הנגיד, סטנלי פישר, להוריד את הריבית במשק ב-0.25% לשיעור של 3.5%.

גם האירו התחזק ביום ו' בשיעור ניכר, כשהוסיף לערכו 0.97% לשער יציג של 5.473 שקלים.

בנק אגוד: הסלמה במצב הבטחוני ופערי תשואות מבטאים את הסיכון הגובר בשוק

"אנו צופים כי בטווח הקצר הדולר ימשיך להתחזק קלות, אך בטווח הארוך, הוא ירד. בשבוע הקרוב טווח המסחר צפוי להיות 3.932-4.065 שקל לדולר," כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

להערכת הכלכלנים, החודש בנק ישראל ינוח ממדיניות הורדת הריבית וימתין לחודש הבא כדי לבחון את רמת הדולר ואת הצורך בהמשך המדיניות המרחיבה.

עוד הם מעריכים שרמת המחירים בארץ כבר יקרה יחסית. אי אפשר להתעלם אמנם מעודף הנזילות בשוק המחפש אחר אפיקי השקעה טובים יותר מפיקדונות בבנקים ובאג"ח, בזמן שהריבית ממשיכה לרדת.

יחד עם זאת, סימנים של הסלמה במצב הביטחוני, פערי תשואות נמוכים בין האג"ח הארוכות בארץ וארה"ב וכן בין הקונצרניות לממשלתיות בארץ, כמו גם שיעור ההנפקות הרב בבורסה המקומית, מבטאים את הסיכון הגובר בשוק המקומי.

באגוד ממליצים על תמהיל של 50% מניות בחו"ל ו-50% בארץ, תוך התמקדות במניות ערך בעלות תשואת דיבידנד גבוהה בארה"ב, אירופה (בעיקר גרמניה וצרפת) ויפן וכן הפניית אחוז נמוך של כ-8%-10% מרכיב המניות בתיק ההשקעות לשווקים המתעוררים, כברזיל וצ'ילה, אשר מגלמים פוטנציאל עליות נוסף.