אלי אלעזרא מעסיק 9 מבני משפחתו בקב' אלעזרא - בעלות שנתית של 2.4 מ' ש'

עלות שכרו של אלעזרא באלעזרא החזקות, אלבר, אפרידר והכשרה ביטוח - לא כולל מענקים והטבות - 8.24 מיליון שקל בשנה

ביום חמישי האחרון השיקה אלעזרא החזקות, בראשות אלי אלעזרא, סלוגן חדש: "קבוצה אחת - משפחה אחת". הסיסמה מקבלת משנה תוקף לאחר שקוראים את התשקיף: מתברר שאלעזרא מעסיק לא פחות מתשעה מבני משפחתו בקבוצת אלעזרא - אחיו, אחיותיו, רעייתו וגיסתו. עלות שכרם של בני המשפחה עומד על כ-2.4 מיליון שקל בשנה, לא כולל תנאים נלווים לחלק מבני המשפחה (רכב, טלפון נייד, ביטוחים ועוד). עם זאת, בני משפחתו אינם זוכים לתמורה כספית עודפת בשל קרבתם לבעל הבית. כמו כן, החברה הבת, אפרידר, משכירה ומוכרת יחידות דיור לבני משפחתו של בעל השליטה במחירי שוק ו/או בהנחות של עד 10%.

חברת אלעזרא החזקות הגישה ביום רביעי האחרון את תשקיף החברה לבורסה. החברה הפועלת לגייס בשוק החוב כ-300 מיליון שקל באג"ח סטרייט, מאגדת את פעילותן של שלוש חברות מרכזיות בתחומים שונים: חברת הליסינג אלבר, חברת הנדל"ן אפרידר וחברת הכשרה ביטוח .

נראה כי בעל הבית באלעזרא החזקות הסתגל היטב למותרות שהם מנת חלקם של אנשי עסקים בשוק המקומי. מהנתונים המופיעים בתשקיף החברה עולה כי אלעזרא זוכה לתלושי משכורת נדיבים במיוחד מארבע חברות שונות שבהן הוא ממלא את תפקידי היו"ר ומנהל העסקים, אף שלא נקבע לו היקף משרה מינימלי בכל אחת מהחברות הללו. עלות שכרו של אלעזרא (אם באמצעות שכר ישיר ואם באמצעות חברה בבעלותו) בתור מנהל העסקים של אלעזרא החזקות עומד על 91 אלף שקל בפועל. בנוסף זכאי בעל הבית למענק בגובה של 1% מהרווח לפני המס המאוחד של החברה (מסוף 2007), ולהחזרי הוצאות, טלפון והטבות סוציאליות.

בתור מנהל העסקים של אלבר (לצדו של מנכ"ל החברה), מקבל אלעזרא תמורה חודשית בגובה של 83 אלף שקל ובמקביל דמי ניהול חודשיים (באמצעות חברת אלעזרא יוזמה שבבעלותו) של 200 אלף שקל, כך שבפועל עלות שכרו השנתי באלבר עומד על 3.4 מיליון שקל (לא כולל רכב מדרגה 7).

בנוסף, מקבל אלעזרא דמי ניהול חודשיים של 200 אלף שקל, אף הם באמצעות חברה פרטית שבבעלותו, עבור שירותיו לחברת הנדל"ן הפרטית אפרידר. שירותיו בתור יו"ר הכשרה ביטוח עולים לחברה 113 אלף שקל כל חודש, לא כולל מענק שנתי בגובה מקסימלי של 500 אלף שקל, לא כולל תנאים סוציאליים, רכב מדרגה 7, החזר טלפונים וכו'.

אם נסכם את שכרו הכולל של אלעזרא מארבע החברות נגיע לעלות שכר שנתית של 8.24 מיליון שקל. אם נוסיף לכך מענקים מקסימליים של 1.3 מיליון שקל, רכב, השתתפות בהוצאות, הטבות סוציאליות ועוד דובדבנים - הרי שעלות שכרו השנתית עולה על 10 מיליון שקל.

בתשקיף מתגלים לראשונה נתונים כספיים בנוגע לפעילות החברות הפרטיות שבקבוצת אלעזרא. סך ההכנסות של אלעזרא החזקות עמדו בשנת 2006 על 1.62 מיליארד שקל, גידול של כ-7% לעומת 2005, בדומה לגידול ברווח התפעולי - 112.7 מיליון שקל. מחזורה של חברת אלבר עמד על 665.7 מיליון שקל, כ-13% יותר מאשר בשנה הקודמת. עם זאת, הרווח התפעולי נשחק ב-35% והסתכם ב-45.3 מיליון שקל. הרווח התפעולי מעסקי הבנייה - אפרידר - זינק ב-75% והסתכם ב-15.1 מיליון שקל.

החברה