המנהל הזמני ברשות המיסים נסרדישי: "ההטבה האמיתית מרכב ליסינג - 4,000 שקל"

נשיא לשכת רו"ח לשעבר, רו"ח מנירב: "יש לתת חסינות למפקחי מס הכנסה, כפי שקיימת לשופטים"

"המס המשולם היום על רכב צמוד, הוא מנגנון הטבת מס מאוד משמעותי: אתה מקבל אוטו בתשלום של 1,300 או 2,000 שקל, אבל אם תחשב את ההטבה האמיתית היא מגיעה ל-4,000 שקל".

כך אמר היום (ב') המנהל הזמני של רשות המיסים, יהודה נסרדישי, במושב הפתיחה של כנס לשכת רוה"ח, שנפתח אתמול בערב באילת.

לדברי נסרדישי, "צריך לעשות את זה מדורג על פני כמה שנים וכנראה שגם את התזרים שיהיה לנו משווי הרכב, נחזיר דרך הפחתות מס".

נסרדישי הודיע, כי הוא נותן גיבוי מלא לכל אנשי רשות המיסים, בכל הנוגע להחלטות מקצועיות שהם מקבלים. זאת על רקע החקירות המתנהלות נגד אנשי רשות המיסים, שבהן נבדק שיקול הדעת שלהם. נסרדישי אמר: "כל עוד אני כאן, לאיש לא יאונה כל רע ואיש לא יתושאל על שיקול דעת, בתנאי שנסמך על בסיס החוק, והוא מנומק ומוסבר. יש לאנשי השטח גיבוי מלא, מכל שכבות השלטון נותנים לנו גיבוי ותמיכה".

בהתייחסו לנתונים על הכנסות המדינה ממיסים, ציין נסרדישי כי יש עלייה של 8.6% בהכנסות ממיסים, בחודשים ינואר-מאי 2007, לעומת החודשים המקבילים אשתקד. ההכנסות לחמשת החודשים הראשונים של השנה, הסתכמו ב-79.3 מיליארד שקל, לעומת 75.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת אומדן ההכנסות בתקציב 2007 בהיקף 72.8 מיליארד שקל.

נסרדישי גילה כי הקים צוות לבחינת השלכות המס הכרוכות בחלוקת דיבידנד ובהפחתת הון. זאת על רקע פסקי דין סותרים בנושאים אלה. בין היתר יבחן הצוות סוגיות הנוגעות בעיקר לאופן מיסוי דיבידנדים המחולקים מרווחים חשבונאים שלא הוטל עליהם מס חברות, אופן מיסויים של בעלי המניות בחברה שבוצעה בה הפחתת הון, וכן קביעת השפעתן של עיסקאות החלוקה או הפחתת ההון על חיובן במס של חברות שחלות עליהן הוראות חוק עידוד השקעות הון.

כן ציין, כי לתקינה החשבונאית יש הלשכות מס אדירות, והוועדה שדנה בנושא זה, ממשיכה בעבודדתה. כמו כן, ועדת שבחנה את השלכות המס בעקבות המלצת דו"ח ועדת בכר, תגיש בקרוב המלצותיה להנהלת רשות המיסים.

נשיא לשכת רו"ח לשעבר, רו"ח עופר מנירב, קרא לתת חסינות למפקחי מס הכנסה, כפי שקיימת לשופטים. לדבריו, אם חוקרים את אנשי רשות המיסים על החלטותיהם, "יש לחקור גם את אני הפרקליטות, וגם את אנשי המשטרה. האם נעמיד אנשי משטרה לדין על חקירות שניהלו? אני קורא לקבל החלטה שתחזיר כמה שיותר מהר את המערכת למצב של שפיות כדי שנוכל להמשיך ולעבוד, שאחרת, מעבר לכך שהמדינה תפסיד סכומי עתק בגבייה, נימצא כולנו מופסדים".