"מרגע שרכב צמוד הפך למוצר המוני, העלאת שווי הרכב לא יכולה להביא לשוויוניות"

כך אמר אוסקר אבו-ראזק, המישנה למנהל רשות המיסים לשעבר * טלי ירון-אלדר: "זה בלתי נסבל שאין לרשות (המיסים) מנהל. זה גורם נזק לכולם"

"מרגע שרכב צמוד הפך למוצר המוני, העלאת שווי הרכב לא יכולה להביא לשוויוניות". כך אמר המישנה למנהל רשות המיסים לשעבר, וכיום שותף בפירמת רוה"ח קסלמן וקסלמן, אוסקר אבו-ראזק, בפאנל שהתקיים אחה"צ בכנס לשכת רוה"ח שנפתח אתמול באילת. אבו-רזאק התייחס לרפורמה הצפוייה בשווי שימוש ברכב ולדברי יוזמי ותומכי הרפורמה, כי המנגנון הנוכחי לחישוב שווי שימוש ברכב, אינו שוויוני, ויוצר הטבת מס משמעותית לבעלי רכב צמוד.

אבו-ראזק הציג עמדה הפוכה לעמדה המקובלת. לדבריו, מאחר שרכב צמוד הוא כיום מוצר המוני, הרי שברמת המקרו, האי-שוויון הוא השוויון. לכן, לדבריו, "כל ההעלאה הזו לא תביא לשוויון".

עוד אמר אבו-ראזק, כי הנכונות של האזרח לשלם מס, תיגזר מהמקצוענות של רשות המיסים, וככל שהרשות תתפקד באופן יותר דמוקרטי, היא תגבה יותר מס. לדבריו, משרדי הממשלה כיום אינם מתנהלים באופן דמוקרטי.

לדבריו, גביית המס תלויה בנכונות של האזרח לשלם ובנכונות של הרשות לאכוף את הגבייה.

נציבת מס הכנסה לשעבר, עו"ד טלי ירון-אלדר, התייחסה לנושא על הפרק, של הפרדה אפשרית של רשות המיסים. לדבריה, על אף שהיא סבורה שיש להפריד את הרשות, הרי שקודם שמטפלים בהפרדה, יש הכרח למנות מנהל קבוע לרשות המיסים. לדבריה, "זה בלתי נסבל שאין לרשות מנהל. לא מנהל זמני. מנהל. זה גורם נזק לכולם".

בהתייחסה לתכנוני מס, אמרה ירון-אלדר, כי לדעתה יש לאפשר תכנוני מס שהם כלכליים, ולא לאפשר תיכנונים שאנם כלכליים. יורת מכך: לדעתה, "יש להכניס פוזיטיבית סעיף, הקובע שניתן לקבל תיכנון מס אם הוא כלכלי, גם אם אינו תואם בדיוק את לשון החוק".