גאון אחזקות הופכת לחברה ציבורית: גייסה 250 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ומניות

בהנפקה נרשם חיתום יתר של 370% * לקבוצה חברות ציבוריות הנסחרות בתל-אביב: גאון אגרו, אייץ' אנד או וצנורות המזה"ת

גאון אחזקות שבשליטת איש העסקים בני גאון, החברה האם של גאון אגרו , תהפוך בימים הקרובים לחברה ציבורית, לאחר שדיווחה הבוקר כי גייסה אמש כ-250 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ומניות ראשונה לציבור בבורסה של תל-אביב.

בהנפקה הציבורית שהתקיימה אתמול נרשם חיתום יתר של 370%. כתוצאה מביקושי היתר ירד שיעור ריבית האג"ח מ-5.65% ל-5.4%, וההקצאה למשקיעים המוסדיים עומדת על שיעור של 27% בלבד. חתמי ההנפקה היו כלל חיתום, גאון חיתום ואנליסט חיתום.

ההנפקה, שנערכה על בסיס תוצאות הרבעון הראשון של 2007, קיבלה דירוג A מחברת הדירוג מעלות. החזרי קרן האג"ח יתבצעו ב-6 תשלומים שווים בשנים 2011-2016, כאשר ריבית האג"ח נסגרה כאמור על 5.4% בהחזרים חצי שנתיים.

בני גאון, המכהן כיו"ר הקבוצה, הביע את שביעות רצונו מתוצאות ההנפקה. לדבריו, "ההיענות המרשימה של המשקיעים מעידה על אמונם בקבוצה ובפוטנציאל הגידול העתידי שלה. דירוג ה-A שהעניקה חברת מעלות להנפקה, מעיד אף הוא על איתנותה הפיננסית של הקבוצה. עד היום, ערב ההנפקה, השקיעו כל בעלי המניות בחברה סך כולל של כ-31 מיליון דולר, לא כולל השקעת Vincoc בסך 5 מיליון דולר שבוצעה לפני כשנה. זאת בעוד ששוויה כיום, כ-500 מיליון שקל, משקף תשואה של יותר מ-300% על השקעתם וזאת לאחר שחולקו להם דיבידנדים במהלך השנים."

גאון אחזקות נוסדה ביולי 1998 על ידי בני גאון, המחזיק, לאחר ההנפקה הציבורית, כ-17% בחברה. השקעותיה של קבוצת גאון אחזקות מרוכזים כיום בשלושה תחומי פעילות עיקריים: תחום הסחר, באמצעות גאון סחר, המחזיקה בחברות כמו ACE, אוטודיפו, אייץ' אנד או ואהבה, תחום השירותים הפיננסיים, באמצעות קבוצת גאון שוקי הון ותחום האגרו- באמצעות גאון אגרו , המרכזת תחתיה חברות בתחום תשתיות המים, ביניהן צנורות המזרח התיכון .