ביהמ"ש ביטל את המכרז לתחזוקת מערך ניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה

פסק הדין התקבל על דעת המדינה, שטענה כי יש לבטל את המכרז בשל הפגמים שנפלו בו ביישום ההחלטה על דירוגם מחדש של ציוני האיכות

בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל היום (ג') את המכרז לשירותי תחזוקה של מערך ניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה, לאחר שקבע כי התנהלות המדינה במכרז מחייבת את ביטולו.

פסק הדין התקבל על דעת המדינה, לאחר שגם היא טענה כי יש לבטל את המכרז בשל הפגמים שנפלו בו ביישום ההחלטה על דירוגם מחדש של ציוני האיכות.

השופט דוד חשין קיבל עתירה מינהלית של חברת מר ושות', שיוצגה בידי עוה"ד יאיר עשהאל ואריאל צימרמן ממשרד א. אברמזון. מר טענה כי במסגרת המכרז ביצעו גורמים שונים במשרד פעולות לשם השפעה פסולה על תוצאות המכרז, באופן שגרם לכך שהצעת חברת לודן מערכות תוכנה נבחרה כזוכה.

מר טענה עוד כי היא היתה אמורה לזכות במכרז.

השופט דוד חשין קבע כי מר לא היתה צריכה לזכות במכרז, אך במהלך הליכי המכרז - בשעה ששתי החברות התבקשו להגיש לוועדת משנה תשובות למספר שאלות הבהרה ולהגיש הצעות מתוקנות - ביצעה המדינה הליכים שמחייבים את ביטולו של המכרז. בין השאר, קיבלה ועדת המשנה את הצעתו של ד"ר יוסי ענבר סמנכ"ל בכיר לתעשיות במשרד לוועדת המכרזים, שהמליץ לרכוש את המערכת של לודן בנימוק שהיא נראית על פניו מערכת מבוססת ונפוצה בהרבה התקנות בארץ ובעולם.

השופט קבע כי לא ניתן להכריז על הצעת העותרת כעל ההצעה הזוכה בשל הפגם המהותי שבה, וכי יש לבטל את המכרז בשל התנהלותה של המדינה כפי שהיא עצמה ביקשה ובצדק. (עת"מ 218/06).