כביש חוצה ישראל מתקרב לבאר-שבע: הקטע הדרומי הראשון ייפתח בנובמבר

ייצור רצף נסיעה של 100 ק"מ; מנכ"ל חוצה ישראל: "העלאת התעריפים לא פגעה בהיקפי הנסיעה"

בעוד סלילת הקטע הצפוני של כביש חוצה ישראל מתעכבת, דווקא הרחבת הכביש דרומה מתקדמת מעבר למצופה. ל"גלובס" נודע כי הקטע הדרומי הראשון של כביש חוצה ישראל (קטע 19) ממחלף שורק ועד קריית גת, צפוי להיפתח לתנועה כבר לקראת נובמבר 2007.

אורכו של קטע 19 הוא כ-23 ק"מ, וחיבורו לקטע המרכזי (חדרה-גדרה) שנפתח ב-2004 ייצור רצף נסיעה של 100 ק"מ.

חברת כביש חוצה ישראל, בניהולו של יהודה כהן, האחראית מטעם המדינה על הכביש, מקדמת בשנתיים האחרונות את הקמת שני הקטעים הדרומיים (19 ו-20) ממחלף שורק ועד לצומת בית קמה. אורך שני הקטעים הוא 35 ק"מ, ועלות הקמתם צפויה להסתכם ב-650 מיליון שקל.

להערכת חברת כביש חוצה ישראל, המקטע הדרומי הנוסף (קטע 20) ממחלף אחוזם שליד קריית גת לצומת בית קמה צפוי להיפתח בתחילת 2009, ואז יהיה אורכו של כביש חוצה ישראל 120 ק"מ.

יצוין כי עדיין לא הוחלט האם תיגבה אגרה מהנהגים בקטע הדרומי של הכביש, ומה יהיה גובהה. במשרד האוצר מעוניינים בגביית אגרה מופחתת בקטע הדרומי (בדומה למה שצפוי בעוקף קריות) אולם עדיין לא ברור האם הביקושים מצדיקים זאת.

כפי שפורסם ב"גלובס", בעקבות העלאת התעריפים ב-18% בתחילת אפריל, ומאחר ולא נרשמה ירידה במספר כלי הרכב בגלל הייקור, צפוי כביש חוצה ישראל להגיע לאיזון לראשונה מזה שלוש שנים.

יהודה כהן אישר כי מספר כלי הרכב בכביש שומר על יציבות למרות העלאת המחירים, "מהנתונים שבידינו הביקוש לכביש הוא די קשיח. לא רק שמספר כלי הרכב לא פחת, אלא נמשך גידול קבוע של 14% במספר הנסיעות מאז העלאת התעריפים". בכביש חוצה ישראל נוסעים כיום 85 אלף כלי רכב.