בעקבות האינפלציה בשוק החוב הקונצרני: הבורסה תשיק מדד אג"ח נוסף

ברקע: העלייה הדרמטית בהיקפי הגיוסים בשוק האג"ח הקונצרניות בחודשים האחרונים, בהמשך למגמה מהשנים האחרונות שניזונה מעודף פדיונות גדול באפיקים הממשלתיים

הבורסה של תל-אביב תשיק בקרוב מדד אג"ח נוסף בעקבות הגאות שנרשמת באחרונה בגיוסי החוב בקרב חברות ציבוריות. כך חשפה היום סמנכ"לית הבורסה ומנהלת המחלקה הכלכלית, רונית הראל בן-זאב, במסגרת כנס איגוד החברות הציבוריות שהתקיים בבורסה.

נזכיר, כי בחודש פברואר השנה השיקה הבורסה של תל-אביב מדד ראשון מסוגו של אג"ח קונצרניות, התל-בונד 20, שזוכה לפופולאריות רבה בקרב משקיעים מוסדיים. מדד התל-בונד 20 מרכז את האג"ח הקונצרניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר ואשר דירוגן המינימאלי הינו "A מינוס", ומאז השקתו נוצרו גם שלוש תעודות סל אשר עוקבות אחריו.

סביר להניח, כי העלייה הדרמטית בהיקפי הגיוסים בשוק האג"ח הקונצרניות בחודשים האחרונים, בהמשך למגמה מהשנים האחרונות שניזונה מעודף פדיונות גדול באפיקים הממשלתיים, היא מהגורמים המרכזיים להשקת מדדים חדשים עבור השוק הסולידי על-ידי הבורסה.

רונית הראל בן-זאב ציינה היום, כי פריחתו של שוק האשראי החוץ בנקאי הושפעה גם משיעור הריבית הנמוך במשק, הרפורמות בשוק ההון, הקלות היחסית של תהליך הגיוס באמצעות אג"ח והמגבלות על החשיפה של הבנקים ללווה יחיד ולקבוצת לווים.

"גיוס ההון באמצעות אג"ח קונצרניות מהציבור ומהמוסדיים בחמשת החודשים הראשונים של 2007 גבוה מ-40 מיליארד שקל ודומה בהיקפו לגיוס ההון השנתי בכל 2006, שאף היא הייתה שנת שיא בהנפקות אג"ח. כיום נסחרות בבורסה 68 סדרות של אג"ח ששוויין גבוה מחצי מיליארד שקל, וגם מחזורי המסחר באג"ח קונצרניות ב-2007 גדלו ב-90% לעומת 2006", הוסיפה בן-זאב בנושא.