כמו בריטואל קבוע: 30 רשויות מקומיות הלינו את שכר אפריל

ההסתדרות תובעת ממשרד רה"מ להדיח ראשי רשויות עפ"י הסיכום מחודש מארס * האבסורד: בראש הוועדה הקרואה במועצה האזורית נחף מונה ראש המועצה

חודשיים וחצי אחרי שגובש פיתרון להלנת השכר ברשויות המקומיות, ההסתדרות מדווחת היום על 30 רשויות שהלינו את שכר חודש אפריל לעובדיהן. על פי הדו"ח שפרסם הארגון, 12 מתוך ה- 30 הלינו שכר במשך חודשיים.

בהסתדרות תובעים ממשרד ראש הממשלה, עימו נחתם ההסכם במארס האחרון, להדיח את ראשי הרשויות שהלינו שכר במשך חודשיים. ההסכם, שקיבל תוקף של פסק דין, קובע כי המדינה תדיח ראשי רשויות שהלינו שכר במשך חודשיים, בקרב לפחות 25% מן העובדים.

במכתב ששלח היום יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אל מנכ"ל משרד רה"מ, רענן דינור, אמר עיני כי "עתה על הממשלה, באמצעות משרד הפנים, לפרוע את שטר ההתחייבות ולהתחיל בהדחה של אותם ראשי ערים". בהסתדרות מציינים כי 11 ראשי רשויות כבר עברו הליך של שימוע, אולם ברוב הרשויות לא הוקמו ועדות קרואות וטרם הודח איש.

אחד האבסורדים לו טוענים היום בהסתדרות, הוא העובדה שבראש הוועדה הקרואה שהוקמה במועצה האזורית נחף, מונה לא אחר מאשר ראש המועצה המכהן. במשרד הפנים הסבירו היום ל"גלובס", כי בדיקות המשרד העלו כי ראש המועצה תפקד ללא חת, ואילו המועצה היא שטרפדה את מהלכיו ולכן פוזרה. עוד אמרו במשרד כי ננקטו בחודשים האחרונים צעדים נחרצים בכל אותן רשויות מקומיות, לרבות פיזור מועצות, הדחת ראשי ישובים, חתימה על הסכמי הבראה ומינוי ועדות קרואות. "הליך השימועים שבוצעו ל- 7 רשויות מקומיות הושלם והמסקנות לגבי חלקן כבר הוסקו ופורסמו. משרד הפנים מצוי בעיצומו של התהליך לגיבוש החלטה בעניינן של יתר הרשויות המקומיות ולא מן הנמנע כי יודחו ראשי רשויות נוספים", הוסיפו במשרד.

בהסתדרות ציינו כי קיימת התקדמות בכל הקשור לטיפול המדינה בחוב של הרשויות לקרנות הפנסיה, הגמל וההשתלמות של העובדים. בעקבות הסיכומים הקודמים, השלימה המדינה לאחרונה, לאחר חודשים רבים, את דו"ח החובות המלא של הרשויות לקרנות והקופות. מהדו"ח עולה כי היקפן הכולל של החובות מגיע ל- 378 מיליון שקל. עיני כותב היום לדינור כי לאור השלמת איסוף הנתונים הוא דורש לפעול בתום לב ובמלוא המרץ להסדרת המתווה לפתרון הבעיה.