נגד השידורים הפיראטיים: עובדי רש"ת מאיימים להשבית את ההמראות בנתב"ג

יו"ר ועד העובדים: "גורמי האכיפה לא עושים מספיק ואנחנו לא מוכנים להמשיך לקחת את האחריות"

עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) איימו היום (ד') כי בכוונתם למנוע את כל ההמראות אחה"צ מנתב"ג, בשל שיבושי הרדיו הפיראטי וחוסר האכיפה בעניין המסכנים את ציבור הטסים. אולם, דקות ספורות לאחר מכן הם הודיעו על סיכום עם ההנהלה בעניין והסירו את האיום באופן זמני.

יו"ר ועד העובדים, פינחס עידן, הודיע למנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, כי אם יימשכו שיבושי הרדיו הפיראטי, יופסקו כל ההמראות והנחיתות בשדה עד להודעה חדשה. "אי אפשר להמשיך להמר על חיי אדם", ציין עידן, "גורמי האכיפה לא עושים מספיק ואנחנו לא מוכנים להמשיך לקחת את האחריות".

עידן הדגיש, כי הוא תובע מהממשלה לטפל באופן מיידי בבעיה.

בהנהלת רש"ת אמרו היום, כי טענות העובדים מוצדקות, ומשוכנעים כי אינן קשורות לסכסוך הממושך בין העובדים להנהלה. רק אתמול כינסו העובדים אסיפות הסברה, בטענה כי מלחמות פנימיות בתוך הנהלת רש"ת פוגעות בעובדים. "אם שידור פיראטי פוגע במטוס, בסוף עשויים להאשים את פקח הטיסה, ולכן אנחנו מבינים את העובדים", אמרו בהנהלה.

בהנהלת רש"ת מפנים אצבע לכיוונו של משרד התקשורת, שלא עושה מספיק לכאורה כדי למנוע את השידורים הפיראטיים. גורמים בהנהלה טוענים כי אין יום ללא שיבושים בהמראות בנתב"ג, הגורמים לשינויים בלוחות הזמנים של הטיסות ופוגעים בציבור הנוסעים. "מספיק שתחנה ביהוד מתחילה לשדר ומטוסים נמצאים בסכנה", אומרים הגורמים.

על פי תגובת משרד התקשורת, רק ארבעה פקחים פועלים מטעם המשרד כדי למנוע את השידורים הפיראטיים. למרות זאת, טוענים במשרד להצלחות: "מאז תחילת השנה נסגרו על ידי יחידת הפיקוח במשרד כ-50 תחנות רדיו פיראטיות. בשנה שעברה נסגרו כ-130 תחנות והוגשו 23 כתבי אישום נגד מפירי החוק".

שי ניב