אמישראגז לא מוותרת: צפויה לערער לעליון על פסילתה במכרז חלוקת הגז הטבעי בדרום הארץ

קוראת למשרד התשתיות שלא להעביר את חלוקת הגז לידיים ממשלתיות; מנכ"ל נתיבי הגז הטבעי: המדיניות שלא מאפשרת לנו לחבר צרכנים - לא ברורה

"אמישראגז אינה מתכוונת לוותר על זכייתה במכרז לחלוקת הגז הטבעי באזור דרום הארץ ותערער עוד השבוע לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי", כך אמר היום (ב') משה שפיצר, סמנכ"ל בכיר בחברה בכנס בנושא הגז הטבעי שקיים המרכז הישראלי לניהול בכפר המכבייה.

כזכור, לפני כשבועיים בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עתירת פזגז, והורה על ביטול זכייתה של אמישראגז במכרז בטענה שלא עמדה בתנאי הסף.

היקפו הכספי של מכרז החלוקה בדרום נאמד בכ-30 מיליון דולר. בעקבות החלטת בית המשפט, בוטל למעשה המכרז לאחר שכל שלושת הקבוצות שהתמודדו בו לא עמדו נפסלו.

במשרד התשתיות בוחנים כעת אפשרות לאפשר לחברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי, להקים את תשתית חלוקת הגז.

בהתייחסו לנושא, אמר שפיצר, כי "הרעיון להעביר את חלוקת הגז לנתיבי גז או לחברת בת שתוקם תחתיה עומד בסתירה להיגיון הכלכלי. בנוסף גישה זו חורגת ממדיניות המוצהרת של הממשלה בתחום ההפרטה ושיתוף המגזר הפרטי בתחום התשתיות. קיימת חשיבות עצומה שחלוקת הגז תהיה בידיים פרטיות", אמר.

שפיצר הוסיף, כי שינויי החקיקה הנדרשים ובכלל זה שינוי הרישיונות של חברת נתיבי גז יימשכו חודשים ארוכים, מה שיגרור עלויות גבוהות למדינה. לדבריו, "אין היגיון בלקיחת כסף ממשלתי ציבורי להשקעה בתשתיות שהמגזר הפרטי רוצה ויכול לממן בעצמו. יתר על כן קיים סיכון נוסף, לפיו לאחר חיזוק המונופול הממשלתי, לא יוכלו גורמים פרטיים להיכנס לתחום זה בדומה למה שמתרחש בתחום ייצור החשמל".

מנכ"ל חברת נתיבי גז, דן ורדי, קרא בכנס למשרדי האוצר והתשתיות לאפשר לחברה להקים גם את תשתית החלוקה על מנת שניתן יהיה לתת מענה לצרכנים, "לא יכול להיות מצב שבאשדוד ובאשקלון ובת"א יש גז טבעי והוא לא מגיע לצרכני הגז. המדיניות שלא מאפשרת לנתיבי גז לחבר צרכנים לגז טבעי היא בלתי מתקבלת על הדעת. חייבים לתת פתרון לצרכנים הרוצים לעשות שימוש בגז", אמר ורדי.