היועמ"ש מני מזוז: גורמים "הקשורים לנשיא" ביקשו ממני לסגור את תיק משה קצב

במשרד המשפטים אישרו את הפרסומים אך עם זאת הדגישו שהיועץ מזוז לא היה נתון ללחצים

גורמים ציבוריים בכירים הקשורים למשה קצב פנו אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה להפסיק את חקירת הפרשה. הפניות מצד הגורמים שבלשכת מזוז מגדירים אותם כ"קשורים לנשיא", החלו מאז תחילת חקירת הפרשה ועד להחלטה על הגשת כתב האישום. הפניות נעשו במישרין ובעקיפין והדרישה היתה לסגור את התיק.

במשרד המשפטים אישרו את הידיעה, שפורסמה לראשונה בערוץ 1, אך עם זאת הדגישו שהיועץ מזוז לא היה נתון ללחצים.

בתוך כך, פרקליט המדינה, ערן שנדר, ממשיך לתת גיבוי ליועץ מזוז. שנדר שיגר היום מכתב לכל הפרקליטים במחוזות השונים בארץ, בו הוא אומר ש"חלק ניכר מהפרסומים" בתקשורת בנוגע להסדר הטיעון "אינו מדויק בלשון המעטה, מכיל פרטי מידע חלקיים ושגויים, ומונע, מטבע הדברים, מאינטרסים שונים".

בתשובה למחאה שנשמעה מפרקליטים ממחוזות שונים על הסדר הטיעון, כותב שנדר שלמרות מאמצי ההסברה הניכרים של משרד המשפטים, "התמונה שהוצגה לציבור יצרה דיסאינפורמציה, שיסודותיה באותם חלקי עובדות, קטעי עדויות, ומידע שהוצג באופן מגמתי ולא אחת לא אמיתי. מטבע הדברים ובהתאם לדין, בהחלטה שפורסמה ברבים, לא ניתן היה לכלול עובדות רבות הנוגעות לפרשה זו".

פרקליט המדינה רמז, שבמשרד המשפטים העדיפו לספוג את הביקורת מאשר לפגוע במתלוננות השונות ע"י הצגת הסתירות והשקרים בעדויותיהן. "לא ניתן היה להציג את הקשיים הראייתיים ואת מכלול התמונה בפרשיות השונות שבתיק זה, ובפרט לא ניתן היה מטעמי זכות שבחוק ומטעמי צנעת הפרט, לפרט את העובדות הנוגעות למתלוננות השונות בפרשיות אלה".

לדבריו, "מי שעינו חדה יוכל לאתר ולמפות בין הפרסומים את האינטרסים והאינטרסנטים השונים, חלקם לגיטימיים וראויים וחלקם לא. חלקם בא לטעון באופן נקי וראוי (למשל בשמן של נפגעי עבירות מין), וחלקם מנצל את הסיטואציה, ובא לפגוע במעמד היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, כדי להחלישם ולהקטין את האיום הטמון, מבחינת גורמים אלה, בעצמאות התביעה וכוחה".

שנדר מציין שצפוי לו סבב ביקורים ביחידות השונות, ובכוונתו להקדיש חלק מהזמן במפגש עם הפרקליטים להצגת הדברים, "בפורום שחזקה עליו, כי הוא מעוניין להכיר את הדברים בטרם חריצת עמדה". בכוונתו אף לזמן ישיבת פרקליטי מחוזות ומנהלי מחלקות לימים הקרובים, כדי לשתפם בדברים.