ועדת הכספים לא תחליט על שלילת ההטבות לקצב; מיסז'ניקוב: "אנחנו לא בית דין שדה"

יו"ר ועדת הכספים: "אני מעדיף להיות פרודוקטיבי ולהסתפק בהצעות חוק לשלילת זכויות אנשי ציבור, שכבר נידונות בוועדת הכנסת"

ועדת הכספים לא תדון בבקשת חבריה לשלול את ההטבות המגיעות לנשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שנועדו לשמירת הקשר עם הציבור. כך החליט יו"ר ועדת הכספים, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו). מיסז'ניקוב הסביר כי הוא מתנגד לדון בשלילת הטבות מאיש ציבור "לגופו של איש", ואף מתנגד לכך שהחוק ייקרא "חוק קצב". "לא צריך לתת לו את הפרס הזה", אמר.

לדבריו, ועדת הכספים אינה בית דין שדה. "אני מזועזע מהמעשים שלו, כמו כולם, אבל אני לא שופט עליון. אפילו בג"ץ עוד לא אמר את דברו, אז בטח שהוועדה לא תגיד כלום".

לדברי מיסז'ניקוב, יש לדון בבקשה לשלילת זכויותיו של איש ציבור לגופו של עניין. "אסור שאיש ציבור שסרח או הורשע במעשה פלילי, על אחת כמה וכמה כזה שיש בו קלון, יקבל הטבות מהמדינה, למעט פנסיה".

בהתייחס לקריאות חברי הוועדה לדון בשלילת הטבותיו של קצב, אמר מיסז'ניקוב: "אני לא פופוליסט ולא רוצה אהדה ציבורית, לא רוצה לגנוב את ההצגה. אני מעדיף להיות פרודוקטיבי ולהסתפק בהצעות חוק שכבר קיימות לשלילת זכויות אנשי ציבור, וכבר נידונות בוועדת הכנסת. גם אם קצב יספיק ליהנות מחלק מההטבות בחודשים הקרובים - בסופו של דבר הן יישללו ממנו, בגלל הצעות החוק האחרות שקוראות לשלילת זכויות".

בתוך כך, החליטה ועדת הכנסת לדחות ערעור של כמה חברי כנסת, שביקשו לקיים דיון במליאת הכנסת בנושא פרשת הנשיא לשעבר, משה קצב. חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) אמרה במהלך הדיון: "מדובר בהחלטה שערורייתית. הכנסת מועלת בחובתה הערכית והמוסרית. מישהו מנסה לטייח". חבר הכנסת נסים זאב (ש"ס), שהתנגד לקיום הדיון, אמר: "יש פוליטיקאים שרוצים לקבל במה על חשבון דמו של הנשיא קצב".