העיתון "וול סטריט ג'ורנל": כמעט 20% מהסחורות המיוצרות בסין - לא איכותיות

ממשלת סין הודתה היום כי חלק נרחב מהמוצרים המיוצרים במדינה נגועים בליקויי בטיחות, לא רק בתחום המזון אלא גם במגוון רחב הרבה יותר של מוצרים, החל ממכסחות דשא וכלה בבגדי פעוטות

ממשלת סין הודתה היום כי חלק נרחב מהמוצרים המיוצרים בסין נגועים בליקויי בטיחות, לא רק בתחום המזון אלא גם במגוון רחב הרבה יותר של מוצרים, החל ממכסחות דשא וכלה בבגדי פעוטות. זאת, על רקע הפיקוח ההולך וגובר של גורמים זרים על מוצרים המיובאים מסין. לפי הבדיקות בבייג'ינג, מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", כמעט 20% מהסחורות המיוצרות בסין לא עומדים בסטנדרטים בינלאומיים של תקני האיכות.

בבדיקה שנערכה במחצית הראשונה של השנה, ואשר הקיפה 114 סוגים שונים של מוצרים המיוצרים על-ידי 6,300 חברות שונות, נמצא כי 19.1% מהמוצרים לא עמדו בסטנדרטים. המוצרים שיוצרו על-ידי חברות גדולות היו איכותיים יותר, כאשר 93.1% מהם עמדו בסטנדרטים. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד החברה שערכה את הבדיקות מסווגת חברה כ"גדולה".

הדו"ח בחר 26 קטגוריות לבדיקת איכות במוצרים שונים, ובכללם בקבוקי מים, קופסאות שימורים, אטריות, דגים יבשים ועוד. בחלק ממוצרי המזון נמצאו רמות גבוהות של בקטריות. בהודעת הממשלה הסינית צוין כי "הבעיות לא נפתרו באופן יסודי. מוצרים מסוימים לא עומדים בסטנדרטים".