מפגן החולשה של הדולר בעולם: נחלש עד כה השנה מול 10 המטבעות המובילים

[לאתר המט"ח] התחזק רק מול הין היפני * אנליסטים: "פערי הריביות מחלישים את הדולר" * נסחר בשפל מול האירו והלירה שטרלינג

הדולר נחלש היום לרמת שפל של כשנתיים כמעט אל מול האירו, והמשיך להיסחר בשפל של 26 שנים מול הפאונד הבריטי, וזאת על רקע ההערכות כי הריביות באירופה ובבריטניה יעלו. הסוחרים מעריכים כי הבנק המרכזי בבריטניה יעלה הריבית במשק ל-5.75% מחר (ה'), וכי הבנק המרכזי האירופי יותיר הריבית ברמה של 4% אך יאותת על נכונותו להעלות גם כן את הריבית בגוש האירו.

"פערי הריביות מחלישים את הדולר", אומר ניל מלור, אסטרטג מט"ח בבנק ניו-יורק הממוקם בלונדון. המטבע האמריקני נסחר מול האירו ברמה של 1.362 דולר, ונפל לרמה של 2.02 דולר מול הלירה שטרלינג - הרמה הנמוכה מאז יוני 1981. לפי נתוני סוכנות בלומברג, הדולר נחלש השנה מול 10 המטבעות המובילים בעולם, והתחזק רק למול הין היפני. התצוגה העלובה של המטבע האמריקני מגיעה על רקע המשבר החמור ביותר בשוק הנדל"ן שידעה ארה"ב מאז שנות ה-30.

מחזור המסחר בשוק המט"ח היה נמוך היום מהממוצע בשל חופשת יום העצמאות בארה"ב, אשר בעטיה היו השווקים הפיננסיים בארה"ב סגורים. אנליסטים מוסרים כי המחזור היום היה 50% מהממוצע, שעומד על 2 טריליון דולר ביום.

"אני חושב שז'אן קלוד-טרישה (נגיד הבנק המרכזי האירופי) יהיה אולטרה-ניצי", אומר ניק פרסונס, אסטרטג ב-National Australia Bank. "אני חושב שהשיחות באירופה יהיו קשות". נזכיר כי היום ומחר מכונס הבנק המרכזי האירופי לדון בסוגיית הריבית, ומחר תתקבל ההחלטה הסופית באשר לגובה הריבית.