בבנק הפועלים מרעיפים שבחים על קבוצת דלק: "אחת מחברות האחזקה האיכותיות במשק הישראלי"

[להמלצות אנליסטים] האנליסטים צופים עתיד ורוד לחברה: "אחרי הנפקת DGRE צפויה הקבוצה להשקיע משאבים בהשבחת הערך בחברות נוספות לפני הנפקתן"

"מהירה, שקופה ורווחית". כך מתארים האנליסטים בבנק הפועלים את קבוצת דלק בסקירתם העדכנית על מניית החברה, בה הותירו המלצת "תשואת יתר" למניה עם מחיר יעד של 11.7 שקלים - 16% מעל מחירה בשוק כיום.

"קבוצת דלק המשיכה גם השנה בהתרחבות מהירה בכל תחומי אחזקותיה, עם כניסה אגרסיבית לתחום הפיננסים", אומרים האנליסטים. "החברה רכשה, באמצעות 'דלק קפיטל', את השליטה בחברת הביטוח 'הפניקס' (המחזיקה בכ-12% משוק הביטוח הכללי וכ-15% משוק ביטוח החיים בישראל), וכמו כן רכשה את Republic, חברת ביטוח העוסקת בביטוח רכוש וכללי בארה"ב. תוצאות ענף הפיננסים תרמו תרומה גדולה לתוצאות הרבעון הראשון של 2007".

בבנק הפועלים מזכירים למשקיעים את העסקאות הגדולות אותן ביצעה דלק (באמצעות החברות הבנות) במהלך המחצית הראשונה של השנה, וביניהן רכישת תחנות הדלק משברון באירופה, רכישת תחנות שירות הסמוכות לכבישים מהירים באנגליה ועוד.

"מה בקנה?", שואלים האנליסטים, ועונים: "אחרי הנפקת DGRE, המוחזקת על ידי דלק נדל"ן, צפויה הקבוצה להערכתנו להשקיע משאבים בהשבחת הערך בחברות נוספות לפני הנפקתן - IDE, אחת החברות המובילות בעולם כיום בהקמת מתקני התפלה, דלק ישראל, העוסקת בשיווק דלקים בישראל, ואולי אף את 'דלק קפיטל', במהלך השנה הבאה".

האנליסטים לא חוסכים במחמאות לקבוצת דלק ולהנהלה העומדת בראשה. "קבוצת דלק הינה אחת מחברות האחזקה האיכותיות במשק הישראלי", הם אומרים, ומסכמים כי "קבוצת דלק לא צריכה להיקנס בדיסקאונט כלשהוא, הן בשל איכות ההנהלה והביצועים והן בשל העובדה שרב אחזקותיה (כ-80%) סחירות".