ב-UBS שוריים על כי"ל ופוטאש: "המניות המובילות בעולם בתחום הדשנים"

[לאתר המעו"ף][להמלצות אנליסטים] בית ההשקעות העלה את מחיר היעד של כי"ל ב-2 שקלים ל-39 שקלים * מציינים כי הביקוש לאשלג עלה לרמת שיא

בית ההשקעות UBS הוציא היום סקירה גלובלית מעודכנית לענף מניות הכימיקלים, וביניהן כי"ל שבשליטת החברה לישראל ופוטאש (סימול: POT). בבית ההשקעות בחרו בשתי המניות כמניות המובילות בעולם בתחום הדשנים.

בשורה התחתונה, מניית כימיקלים לישראל זוכה לתוספת של 2 שקלים למחיר היעד, ל-39 שקלים (עלייה של 5%). בבית ההשקעות ציינו כי המחיר המעודכן משקף את רכישת סופרסטה, אשר מתאימה לחברה אסטרגית כיצרנית מעכבי בעירה.

מבחינת פוטש, מחיר היעד הועלה ב-17% ל-84 דולר, וכן תחזית הרווח למניה, שעלתה ל-3.06 דולר ב-2007 ול-3.46 דולר ב-2008. זאת, על רקע התחזקות כללית בענף הדשנים.

לגבי מניות הדשנים, מציינים בבית ההשקעות כי אספקה משולבת שמה אותם בעמדה החזקה ביותר. "מניות הדשנים שבסיקורנו הציגו ביצועים יוצאים מן הכלל במהלך 12 החודשים האחרונים", מצוין בסקירה, ובין השאר מוזכרת כי"ל, שמנייתה עלתה בתקופה ב-37%.

בבית ההשקעות מזכירים כי מחירי הזרחן מסוג Diammonium , כלומר DAP, כמעט והכפילו את עצמם במהלך השנה, וכי לשוק הדלק החלופי (biofuel) בארה"ב יש השפעה ניכרת על ה-DAP, כאשר מחירי תירס גבוהים וכלכלה חקלאית חזקה מוסיפים להוות מנועי צמיחה חזקים. ב-UBS מזכירים כי גם ספקי הזרחן העלו את המחירים על מנת לנצל את המגמה בענף.

עוד מזכירים בבית ההשקעות, כי"ל חתמה על עסקה לאספקת 1.1 מיליון טון אשלג בין יולי 2007 למאי 2008, כך שמחיר היעד החדש משקף את העסקה. "השוק הניע את הביקוש לאשלג לרמות שיא", נכתב בסקירה, בה מוזכר כי ברזיל עומדת בפני שיא העונה החקלאית, דבר שיגביר את הביקושים בשוק לכשעצמו, בו הן כי"ל והן פוטאש מהוות ספקיות משמעותיות.