אלקטרה נכנסת לראשונה לתחום האנרגיה: תשקיע מיליארד ש' בהקמת תחנת-כוח בגליל

צפויה להחזיק בכ-50% מהתחנה, שמיועדת לייצר חשמל בהיקף של כ-300 מגוואט בשיטת אגירה שאובה; ההקמה צפויה להימשך כשנתיים וחצי

חברת אלקטרה , המנוהלת על-ידי איתמר דויטשר, נכנסת לראשונה לפעילות בתחום האנרגיה. ל"גלובס" נודע כי אלקטרה חתמה בימים האחרונים על הסכם עם החברה לפיתוח הגליל וחברה נוספת להקמת תחנת כוח פרטית בגליל העליון בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל.

מדובר בתחנת כוח שמיועדת לייצר חשמל בהיקף של כ-300 מגוואט בשיטת אגירה שאובה הנמצאת בשלב תכנון ורישוי מתקדם בהתאם לקריטריונים שקבעה רשות החשמל, בראשות היו"ר אמנון שפירה. לפי הערכות, אלקטרה תחזיק 50% מהפרויקט ותשמש גם כקבלן המבצע. הקמת תחנת הכוח צפויה להימשך כשנתיים וחצי מיום קבלת כל ההיתרים והרישיונות.

במסגרת הפרויקט יוקמו שני מאגרי מים גדולים בקיבולת של כמיליון מ"ק כל אחד. המאגר הראשון יוקם באזור קיבוץ מנרה, בגובה של 750 מטר מעל פני הים. המאגר השני, התחתון, יוקם בעמק החולה בגובה של 80 מטר מעל פני הים. בין המאגרים יחבר צינור, שיעבור במנהרה שתיחצב מתחת למצוק רמים.

תחנות הפועלות בשיטה אגירה שאובה משמשות בכל העולם את רשתות החשמל לצורך ויסות ואיזון הפרשי הצריכה ויכולת ייצור החשמל בין תקופות השיא והשפל במהלך היממה. לפי תוכנית פיתוח משק החשמל שנדונה בימים אלה, תחנות אגירה שאובה יספקו כ-5%-8% מהביקושים לחשמל (600-1200 מגוואט) בשנים הקרובות.

אחיקם ברלוי, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל, ציין כי מדובר במתקן ראשון מסוגו בארץ, בעוד שבעולם מיושמת השיטה כבר עשרות שנים ביותר מ-350 אתרים וזוכה לתמיכה רבה של הרשויות.