לקראת החלטת הריבית: המשק ממשיך לצמוח - עלייה בצריכה הפרטית ובייצור התעשייתי

בחודשים ינואר-מאי נרשם גידול של 8.9% בפדיון ענפי המסחר והשירותים; הייצור התעשייתי עלה בשיעור של 7.9%

המשק ממשיך לצמוח בשיעורים גבוהים יחסית, תוך עלייה בביקושים, בצריכה הפרטית ובהיקף הייצור התעשייתי. כך עולה מסדרה של נתונים כלכליים שפרסמה היום (א') הלמ"ס. הנתונים ישוקללו בוודאי בהחלטת ריבית בנק ישראל שתפורסם מחר.

בחודשים ינואר-מאי נרשם גידול של 8.9% בפדיון ענפי המסחר והשירותים במשק. גם בשלושת החודשים האחרונים מארס-מאי גדל הפידיון בענפי המסחר והשירותים בקצב מהיר של 7.4%. עליות בולטות במיוחד בפדיון בחודשים מארס-מאי נרשמו בין השאר בענפי המסחר הסיטונאי והקמעונאי - 8.5%, בפידיון שירותי אוכל והארחה כולל מסעדות ובתי קפה נרשמה עלייה של 5%, בענפי נכסי דלא ניידא ושירותים עיסקיים - 5.8% ובתחום העוסקים החופשיים כולל שירותי מחשוב, עורכי דין, רו"ח, חברות כוח אדם שמירה וניקיון - 5.8%.

כמו כן סך המכירות של רשתות השיווק ושל החנויות עלו במחצית הראשונה של השנה ב-4.1%. עם זאת מכירות המזון ברשתות ובחנויות עלו רק ב-1%. על פי הנתונים ברבעון השני נרשמה עלייה של 5.5% בסך המכירות של הרשתות והחנויות. מכירות המזון עלו ב-3.3%.

כן דווח על עלייה שנתית בשיעור של 7.9% בייצור התעשייתי בחודשים ינואר-מאי השנה. מספר השכירים בענף התעשייה עלה ב-4.2%, גם מספר שעות העבודה למעשה למועסק עלה ב-4.2%.

הנתונים מראים, כי בשלושת החודשים מארס-מאי 2007 נרשמה עלייה של 4.1% בחישוב שנתי בייצור התעשייתי. מספר השכירים בתעשייה עלה ב-2.6% ומספר שעות העבודה למעשה לעובד עלה ב-3.4%.

היקף הייצור בענפי ההיי-טק המובילים, כולל ענפי האלקטרוניקה, טייס ותרופות עלה במארס-מאי ב-7.3% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של כ-1% בשלושת החודשים הקודמים דצמבר-פברואר. מספר המועסקים בהיי-טק עלה במארס-מאי עוד ב-5%. בתעשיות טכנולוגיה מעורבת מסורתית הייצור במארס-מאי עלה ב-6.8% ומספר המועסקים גדל ב-3.4%.

בענפי התעשייה המסורתיים כולל ענפי מזון, משקאות, טקסטיל הלבשה מוצרי עור נייר דפוס ועץ הייצור עלה ב-3%. רק בתעשיות טכנולוגיה מעורבת עילית (הכוללות ענפי כימיה, מכונות, ציוד חשמלי וכלי הובלה יבשתיים) נרשמה במארס-מאי ירידה של 0.4% בייצור.