לקראת החלטת הריבית: שערו היציג של הדולר נקבע בעלייה של 0.3% ל-4.241 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו הוסיף לערכו 0.4%, ושערו היציג נקבע על 5.86 שקלים * פינוטק: הנתונים הכלכליים בישראל תומכים בהתחזקות השקל

לאחר שבמרבית יום המסחר במט"ח נרשמה יציבות של השקל למול המטבעות העיקריים, האירו והדולר, עבר המטבע הישראלי לקראת סוף המסחר להיחלשות למול המובילים, ואף ננעל במגמה זו. זאת בעוד המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית במשק, שתפורסם הערב.

ההערכות בשוק הן כי הריבית תיוותר בשיעור של 3.5%, אך קיים סיכוי קל כי הנגיד סטנלי פישר יבחר להעלות את הריבית בשל קריאת מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שהייתה גבוהה מהציפיות.

התחזקותו של הדולר למול השקל תואמת את מגמת המטבע האמריקני בעולם, אשר עבר להתחזקות בין היתר למול האירו והפאונד, וזאת למרות דבריו של ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, אשר אומר כי הדולר ייחלש השנה מול האירו לרמה של 1.45 דולר. לפי ההערכות בארה"ב, ממשל בוש שומר את הדולר נמוך על מנת לחזק הייצוא מארה"ב ולעודד הצמיחה הכלכלית במשק.

הדולר ננעל בעלייה של 0.33% לשער יציג של 4.241 שקלים. שערו היציג של האירו נקבע בעליייה של 0.44% ל-5.857 שקלים.

פינוטק: נמשך מסע הידרדרותו של הדולר כנגד העיקריים

הדולר פותח את השבוע בשפל חדש אל מול האירו וקרוב לשפל של 6 שבועות אל מול הין היפני. חולשתו של השטר הירוק נובעת בעיקר בעקבות משבר שוק המשכנתאות בארה"ב שעשוי להעיק על ענפי כלכלה נוספים כדוגמת שוק הדיור והצריכה הפרטית.

"אני מצפה מהאירו להתחזק אל מול הדולר לרמה של 1.4 ד' בחודשיים הקרובים" ,כך מוסר רוברט רני, אסטרטג מט"ח בכיר ב-Westpac Banking הממוקם בסידני.

בזירה המקומית, השקל סגר את השבוע החולף כשידו על העליונה אל מול הדולר, במבט על השוק המקומי, הציונים הטובים לכלכלה הישראלית ממשיכים להגיע כשאתמול פורסם על עלייה של 2.3% בתפוקה התעשייתית, בנוסף פורסם כי מדד הביצועים הכלכליים עלה ב-0.7% בחודש יוני. המשק הישראלי עשוי לצמוח בכ 5% בשנת 2007.

אין ספק שמספרים אלו תומכים בשטר הישראלי. במבט על הכלכלה העולמית ממשיך הדולר את מסע הידרדרותו כנגד מרבית המטבעות המובילים, להיחלשותו עשויה להיות השפעה גם על יחסי הכוחות אל מול השקל, כעת נסחר הדולר סביב 4.22 ש' כשהצמד עשוי לבחון את התמיכה של 4.2 ש' כבר היום.

איזי פורקס: סיכוי קטן להעלאת הריבית

בשבוע שעבר, הדולר סיים שבוע נוסף, ה-6 ברציפות, של היחלשות מול רוב המטבעות המובילים בעולם. היחלשות הדולר לאחרונה מושפעת בעיקר מהמשבר בשוק המשכנתאות ה-SubPrime בארה"ב שמעמיד בסיכון כסף רב שבעלי המשכנתאות יתקשו להחזיר. במידה והמשבר יחריף, מעריכים כלכלנים רבים שהוא ישפיע על המשך החלשות סקטור הבתים בארה"ב ובשלב מאוחר יותר גם על הוצאות הצרכנים שמהווים חלק גדול מהצמיחה בארה"ב.

השקל המשיך להתחזק מול הדולר במהלך יום שישי ושערו היציג נקבע ברמה של 4.227 שקלים. ביום ראשון אין מסחר בין-בנקאי בדולר-שקל, ומן המסחר באופציות ניתן היה לראות שישנה התאוששות קלה למטבע האמריקני שנסחר סביב רמות של 4.233 מול השקל. השוק כבר מחכה בקוצר רוח להחלטת בנק ישראל היום ב-18:30 לגבי גובה הריבית במשק. הקונצנזוס הוא שהריבית תשאר ללא שינוי אך ישנו סיכוי קטן שאולי תגיע הפתעה והנגיד בכל זאת יעלה את הריבית במשק ב-0.25%, מעריכים מספר אנליסטים בשוק, וזאת לאור העלייה במדד המחירים לצרכן לאחרונה.