התקדמות במו"מ לרכישת 20% מאולימפיה על ידי ישראלום מקבוצת ברונפמן ופישר

מניית אולימפיה עולה ביותר מ-10% במחזור חריג * על פי הערכות, המגעים סובבים סביב תג מחיר של 550-600 מיליון שקל לחברה הציבורית

מתיו ברונפמן ושולם פישר מתקרבים לעבר חברת אולימפיה הציבורית. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים חלה התקדמות במו"מ ועל הערכות בשוק הדיונים בין הצדדים צפויים להבשיל בקרוב לכדי חוזה מחייב.

ברונפמן ופישר מעוניינים לרכוש, באמצעות חברת ישראלום שבשליטתם, מחצית מאחזקות אולימפיה בנייה השקעות ופיתוח חברה פרטית שבשליטת יו"ר אולימפיה הציבורית, אוסקר כצנלסון, המנכ"ל יוסף בר, אלכס גור וחיים גוטרמן, המחזיקה בכ-40% מהחברה הציבורית, אולימפיה.

על פי הערכות, המגעים סובבים סביב תג מחיר של 550-600 מיליון שקל לחברה הציבורית, כך שמידה והמגעים יבשילו, תעביר ישראלום לבעלי השליטה סכום של כ-120 מיליון שקל. השמועות על השלמת העסקה הקרבה, הגיעו עד לבורסה של אחד העם שם מזנקת מניית אולימפיה, בלמעלה מ-10%, בנפח המסחר חריג המעיד כי ישנה הערכות להודעה משמעותית, באשר לכניסתה של ישראלום לפוזיציה.

ישראלום מעוניינת באולימפיה כפלטפורמה לפעילות נדל"נית ענפה במזרח אירופה. כיום פועלת אולימפיה, במזרח היבשת, באמצעות שתי חברות בנות, אולימפיה יורו - בתחום הנדל"ן המסחרי ובאמצעות נאנט הפועלת בתחום המגורים ונסחרת בבורסה המשנית של לונדון.

למרות שאיננה קשורה, באופן ישיר, למו"מ, נהנתה לוינשטין , בעלת הבית השנייה בנאנט, מהתקדמות המגעים בין הצדדים. ההסבר לכך נובע מהעובדה כי המשקיעים בלוינשטיין מאמינים כי החברה הבת, נאנט, תשתבח, בשל כניסתה של ישראלום לתוך אולימפיה, כך שבאופן עקיף לוינשטיין תרוויח מהמהלך. המניה עולה בסמוך לסיום המסחר ביותר מ-8%, גם כן במחזור גבוה.