אחרי המחלוקות עם בן-ש"ך: פז שכרה חברת ייעוץ לבחינת השינוי המבני

גורמים המקורבים לפז מציינים, כי מאז התפטרותו של בן-ש"ך הגביר בינו את מעורבותו בחברה

חברת הדלק פז נפט , שבשליטת איש העסקים צדיק בינו, שכרה באחרונה את שירותי חברת הייעוץ הבינלאומית Hay-Group (היי-גרופ) לבחינת השינוי המבני המתוכנן בחברה. ל"גלובס" נודע, כי היי-גרופ צפויה להגיש בשבועות הקרובים את המלצותיה לגבי השינוי המבני המתוכנן בפז שבשנה האחרונה רכשה את בית הזיקוק באשדוד.

חברת הייעוץ נתבקשה על-ידי פז לבחון את האסטרטגיה העסקית של החברה לשנים הקרובות ולהמליץ על המבנה הארגוני המתאים ליישומה. היי-גרופ היא אחת מחברות הייעוץ העסקי הגדולות בשוק העולמי ומתמחה בעיקר בייעוץ בתחומי האנרגיה, הכימיה, הפיננסים והרכב. החברה פעילה כיום ב-47 מדינות בעולם, ומחזיקה נציגות גם בישראל. בין לקוחות החברה נמנות חברות הנפט הגדולות BP, SHELL, ועוד.

המחלוקת על השינוי המבני בפז הביאה באחרונה לפרישתו של המנכ"ל המוערך, מודי בן-ש"ך, וזאת לאחר שדירקטוריון החברה בראשות בינו, דחה את הצעתו לשינוי המבני. השינוי כולל את הפיכתה של פז לחברת אחזקות ואת פיצול פעילותה למספר חטיבות נפרדות בתחומי השיווק, הזיקוק, הקמעונאות והפעילות בחו"ל. אחת ההחלטות החשובות שאמורות להתקבל בפז היא האם לרכוש בתי זיקוק ותחנות דלק בחו"ל, על מנת להפחית את התלות בפעילות בישראל.

במקביל להחלטה להיעזר בייעוץ חיצוני, בעל השליטה בפז, צדיק בינו ממשיך בחיפושים אחרי מנכ"ל חדש במקום בן-ש"ך, שכזכור מחזיק במקביל בכ-5.8% ממניות החברה.

גורמים המקורבים לפז מציינים, כי מאז התפטרותו של בן-ש"ך הגביר בינו את מעורבותו השוטפת בחברה, והוא מבלה מספר שעות בכל יום במשרדי ההנהלה בנתניה. על-פי הערכות, במשק האנרגיה בינו מעוניין למנות לפז מנכ"ל בעל ניסיון בשוק ההון ורקע בתחום הפיננסי".

בפז אמרו בתגובה, כי ההחלטה לשכור חברת ייעוץ בינלאומית לא נובעת מהצורך בהתייעלות אלא בשל הגידול בפעילות החברה בעקבות רכישת בית הזיקוק וההנפקה בבורסה, שמחייבת חשיבה מחדש לגבי המבנה הארגוני.