דו"ח מבקר בזק מגלה: קשרים אסורים בין בזק לחברה הבת בזק בינלאומי

על-פי הדו"ח מ-2005: פרטי מצטרפים חדשים הועברו בין שתי החברות בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים * על-פי הערכות, יותר מ-80% ממנויי בזק בינלאומי מחוברים לאינטרנט דרך תשתית בזק, בעוד שחלקה בשוק הוא כ-65%

על רקע ההאשמות של חברת HOT על כך שבזק בינלאומי לכאורה ניסתה לגייס מנויים באמצעים לא חוקיים מתוך מאגר מנויי חברת הכבלים, מתגלה כעת פרשה ותיקה יחסית, בה פעלה בזק בינלאומי באופן לא תקין כשגייסה לקוחות מהחברה האם, בזק .

ל"גלובס" הגיע עותק שמור של דו"ח שיצא ביוני 2005 ממשרד מבקר בזק דאז, דני פרידמן, ונמסר למנכ"ל דאז, אמנון דיק. הדו"ח מגלה ממצאים חמורים הנוגעים לקשרים בין בזק לבזק בינלאומי בעניין מכירות תשתית אינטרנט של בזק יחד עם אספקת שירותי חיבוריות לרשת של בזק בינלאומי. מעבר לעובדה כי הקשרים הללו נעשו באופן לא תקין מול החברות המתחרות, מדובר בקשרים בעייתיים מבחינת חוק ההגבלים העסקיים האוסר על קשרים כאלה.

מדו"ח עולה כי "נציגי המכירות של בזק בינלאומי מסרו למוכרנים בבזק פרטי לקוחות שהם גייסו, והמוכרנים פתחו הזמנות לשירות WOW (תשתית האינטרנט המהיר של בזק, ג.ה) על שמם. בתמורה, מסרו מוכרני בזק לאותם נציגי מכירות של בזק בינלאומי פרטים של לקוחות WOW שטרם התקשרו עם ספקי אינטרנט". המבקר מדגיש כי "שיטת המכירה עלולה להוות בעיה מההיבט של 'חוק ההגבלים העסקיים'" וכי "מדובר בתופעה רחבה ולא בחריגה מקומית".

על פי הדו"ח, הסיכון בעבירה על חוק ההגבלים העסקיים מסכן את בזק בעילה לתביעה ייצוגית, עבירה פלילית, חשיפה לתביעת נזיקין מצד דילרים, פגיעה בתדמית החברה וכן במערכת היחסים בין ספקיות האינטרנט לבין בזק, מה שעלול להביא לנטישת לקוחות ל-HOT.

ראוי לציין, כי מדובר בפרשה ישנה יחסית ולכן לא ניתן להסיק ממנה על הקשר בין בזק לבזק בינלאומי בימים אלה. כמו כן, על-פי הדו"ח, חלק מהליקויים טופלו עוד במהלך בדיקת הביקורת. אולם, למרות שמדובר בפרשה מ-2005, יש לה משמעות רבה שכן כבר מספר שנים שהמתחרים של בזק בינלאומי טוענים כי יש זליגת מידע בין שתי החברות, אולם עד כה לא נמצאו הוכחות לכך.

על-פי הערכות, יותר מ-80% ממנויי בזק בינלאומי מחוברים לאינטרנט דרך תשתית בזק, בעוד שחלקה בשוק הוא כ-65%.

מבזק נמסר, כי "מדובר בדו"ח ישן מלפני שנים. כמובן שממצאי הדו"ח כבר טופלו ותוקנו זה מכבר".