אלדן מתכננת להנפיק 25% ממניותיה לפי שווי של 350-400 מיליון שקל

חברת הליסינג וההשכרה שבשליטת יוסי דהאן היא אחת מ-4 הגדולות בשוק * הצי שלה נאמד בכ-31 אלף כלי רכב

חברת הליסינג והשכרת הרכב אלדן שבשליטת יוסי דהאן, משלימה בימים אלה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בבורסה. ל"גלובס" נודע כי אלדן מתכננת להנפיק עד 25% ממניותיה.

אלדן היא אחת מ-4 חברות הליסינג וההשכרה הגדולות בישראל, והיקף צי הרכב שלה נאמד בכ-31 אלף כלי רכב, היקף דומה לזה של חברת אוויס. בשנה שעברה החלה החברה בתהליך אסטרטגי שנועד להכין אותה לקראת הפיכתה לחברה ציבורית, ואף שכרה לשם כך כמנכ"ל את דני שביט, לשעבר מבכירי כלמוביל.

אלדן, כמו מתחרותיה בענף, נהנתה השנה מהגאות הכללית בשוק הליסינג וההשכרה. מקורות בענף מציינים כי מתחילת שנת הדגם 2008 בחודש מאי האחרון, רכשה החברה כ-8,000 כלי רכב חדשים - נתון המשקף צמיחה מואצת. נתוני התשקיף טרם נחשפו, אולם בענף הרכב מעריכים כי אלדן רשמה ב-2007 את שני הרבעונים הטובים בתולדותיה, עם עלייה של עשרות אחוזים ברווח הנקי. בענף מעריכים את שוויה של אלדן כיום לצורך הנפקה בכ-350-400 מיליון שקל.

מחברת אלדן נמסר בתגובה כי טרם נקבע מועד להנפקה, והוא תלוי בגורמים שונים ובהם היציבות בשוק ההון. יצוין כי חברות ליסינג נוספות בבעלות פרטית בוחנות כיום הנפקה, אולם התוכניות עשויות להידחות עד להתאזנות הזעזועים בשוק ההון.