ח"כ פינס: לחקור את הודעת מכללת אריאל על הפיכתה ל"מרכז אוניברסיטאי"

המועצה להשכלה גבוהה טענה כי אין מושג כזה "מרכז אוניברסיטאי", וכי להכרזה, שאינה מקובלת עליה, יש ניחוח פוליטי

ח"כ אופיר פז-פינס, פנה למבקר המדינה, מיכאל לינדנשטראוס, בתביעה לחקור את הודעת מכללת אריאל, לפיה הפכה ל"מרכז אוניברסיטאי", מעמד שהציגה כצעד בדרך להפיכתה לאוניברסיטה. המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) טענה בתגובה כי אין מושג כזה "מרכז אוניברסיטאי", וכי להכרזה, שאינה מקובלת על המל"ג, יש ניחוח פוליטי.

פינס כותב כי הוא מבקש להורות על פתיחת חקירת המבקר לאור פרסומי המכללה והתנהלותה בנושא. "המכללה פרסמה במאות אלפי שקלים מודעת ענק בכל העיתונים של ברכות על הישגים בתחומי מחקר והוראה. הם מתהדרים במסקנות של ועדה שלא ברור מי מינה אותה ומה המלצותיה ומה סמכותה כדי לקבוע כי הם סוג של אוניברסיטה", אומר פינס. "שיטת פעולה נפסדת זו המנסה לקבוע עובדות בשטח מזכירה במידה רבה את דרך הקמת ההתנחלויות לרבות המאחזים הלא חוקיים. קובעים עובדות עבור הממשלה והמוסדות המוסמכים. מצפצפים על החוק, על הנהלים, על הגופים, על כולם. למרבה הבושה, ראש הממשלה מיהר לברך ללא היסוס על גניבת הדעת הזו למרות התנגדותה של שרת החינוך בממשלתו ושל כל גורמי המקצוע המוסמכים".

יגאל כהן אורגד, יו"ר הוועד הפועל של מכללת אריאל: "ההרשאה שקיבלנו לשדרוג למרכז אוניברסיטאי נעשתה על-ידי הגופים הסטטוריים שמורשים לכך בחוק - המועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון, שמטפלת במוסדות האקדמאים מעבר לקו הירוק על-פי חוק. אסמכתא שהוא הגוף היחיד המוסמך לטפל בנו ניתנה בחוות דעת של המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד יהושוע שופמן, בעקבות פניית שרת החינוך דאז לימור לבנת בנושא, בעקבות החלטת הממשלה ממאי 2005 לבחון את הסבת המכללה לאוניברסיטה".

בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי בהודעת מכללת אריאל, ראש הממשלה בירך על הכרת הגוף ה"מועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון" במכללה.