פרוקוגניה הכפילה במחצית הראשונה את מחזור המכירות ל-2.7 מיליון שקל

ההכנסות נובעות בין היתר, מהסכם שיתוף הפעולה עם טבע * כמו כן, הודיעה על השלמת שלב הוכחת היתכנות במסגרת שיתוף פעולה זה

חברת הביוטכנולוגיה, פרוקוגניה , דיווחה היום (א') כי הכנסותיה במחצית הראשונה של 2007 (פרופורמה) הוכפלו לכ-2.6 מיליון שקל, לעומת כ-1.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2006.

ההכנסות נובעות מהסכם שיתוף הפעולה עם חברת טבע , לפיו מעניקה פרוקוגניה לטבע שירותי גליקואנליזה לפיתוח שתי תרופות ביולוגיות, מהסכם עם ענקית התרופות בריסטול-מאיירס, וכן ממתן זכויות שיווק בלעדיות, אשר ניתנו על-ידי החברה לחברת קאיג'ן ((Qiagen.

ברבעון השני של 2007 הסתכמו הכנסותיה של פרוקוגניה (פרופורמה) בכ-1.5 מיליון שקל, לעומת כ-940 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בכדי לנתח את תוצאותיה העסקיות של החברה יש להתייחס לדו"חות הפרופורמה, המביאים בחשבון את השינוי בהסכמים שבין פרוקוגניה ישראל לבין חברת האם שלה, פרוקוגניה בריטניה (UK). החל מתחילת חודש מארס 2007, חדלה פרוקוגניה ישראל לבצע שירותי מחקר ופיתוח עבור חברת האם, שהיתה מוכרת את המוצרים ללקוחות. מאז אותו מועד, פרוקוגניה ישראל מבצעת את המחקר והפיתוח ומוכרת בעצמה את המוצרים ללקוחות.

המשמעות היא, שאם בעבר היתה פרוקוגניה ישראל רושמת הכנסות ממתן שירותי מו"פ לחברת האם, הרי שכיום היא רושמת הוצאות בגין שירותים אלה, אך היא זו שנהנית מההכנסות שיניבו לה ההסכמים מול הלקוחות (בעוד שבעבר פרוקוגניה בריטניה היתה זו שחותמת על הסכמים מול לקוחות).

בשורה התחתונה, סיימה פרוקוגניה את המחצית עם הפסד של כ-8.3 מיליון שקל, כאשר כ-3.8 מיליון שקל מתוכם הופרשו כהוצאות בגין הקצאת אופציות לעובדים, על-פי תקני החשבונאות החדשים. ברבעון השני הגיע ההפסד לכ-2.7 מיליון שקל.

הונה העצמי של החברה מסתכם בכ-36.2 מיליון שקל.

לאחרונה נודע כי אפריקה ישראל בית השקעות, בשליטת קבוצת אפריקה ישראל, הפכה לבעלת עניין בפרוקוגניה. בית ההשקעות, שרכש לראשונה את מניות החברה בהנפקה, מחזיק כיום, לאחר שהגדיל לאחרונה את אחזקותיו, בכ-6.9% ממניות פרוקוגניה.

בתוך כך, הודיעה היום פרוקוגניה כי השלימה את שלב הוכחת ההיתכנות לטכנולוגיה של החברה, כפי שמוגדר בהסכם שנחתם בינה לבין טבע בספטמבר 2006 לגבי תרופה ביולוגית, עבורה מספקת פרוקוגניה לטבע שירותים אנליטיים וזכות שימוש בלעדית בטכנולוגיה הייחודית, שפיתחה לזיהוי ואיפיון שיירים סוכריים על חלבונים.

העמידה בשלב זה עשויה להקנות לפרוקוגניה בעתיד תמלוגים ממכירת אחת התרופות הביולוגיות שבהסכם, אם וכאשר תובא התרופה לשוק על-ידי טבע. טבע מממנת כיום את ההוצאות הכרוכות בפיתוח ובשירותים האנליטיים.

"אנו שמחים מאוד על ההתקדמות בשיתוף הפעולה עם טבע, ואנו מאמינים כי השימוש בטכנולוגיה שלנו יעניק לטבע יתרון בשוק החשוב של הביופארמצבטיקה" אמר ד"ר שייקה יקיר, מנכ"ל פרוקוגניה ישראל.

עוד הוסיף יקיר כי "העמידה בשלב הוכחת ההיתכנות, במסגרת שיתוף הפעולה מול טבע, מהווה הוכחה נוספת לגבי הפוטנציאל העסקי של פרוקוגניה".