לקראת פרסום ההמלצות לגבי מבנה רשות המסים: העובדים מאיימים בצעדים אם לא יבוטל האיחוד

ההערכות הן כי הוועדה תמליץ על מודל, לפיו בראש הרשות יעמוד גורם-על ותחתיו 2 ראשי אגפים: ראש אגף מס הכנסה וראש אגף מכס ומע"מ

ועדת סוארי לבחינת פיצול רשות המסים לאגף מס הכנסה ולאגף המכס ומע"מ צפויה להגיש את מסקנותיה לשר האוצר, רוני בר-און, בימים הקרובים. הוועדה, בראשות פרופ' יצחק סוארי, מונתה בזמנו על ידי מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, לבחון אם יש מקום להמשיך את איחוד הרשות או לפצלה לשני אגפים, כפי שהיה בעבר.

ההערכות הן כי הוועדה תמליץ על מודל, לפיו בראש הרשות יעמוד גורם-על, ומתחתיו שני ראשי אגפים - ראש אגף מס הכנסה וראש אגף מכס ומע"מ. לאחר קבלת המלצות הוועדה, יחליט בר-און אם לאמצן.

לקראת פירסום מסקנות הוועדה, ניכרת דריכות בקרב ועדי העובדים ברשות המסים - ועד עובדי מס הכנסה ו-ועד עובדי מע"מ ומכס - הדורשים את פיצול הרשות. לדברי יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב, אם הוועדה תמליץ על איחוד, הרי שהעובדים "פתוחים לכל הצעדים הארגוניים". לדבריו, אם לא יעלו את המערכת על פסים נכונים, המערכת תקרוס.

עד להחלטתו של בר--און, ימשיך יהודה נסרדישי, המשמש כמנהל בפועל של רשות המסים, לשמש בתפקידו. לא ברור מה יהיה בגורלה של ועדת האיתור, שמונתה בזמנו בכדי לאתר מנהל לרשות, ושפעילותה הוקפאה בעקבות הקמת ועדת סוארי. ועדת האיתור ראיינה כבר את כל המועמדים, והחלה לגבש מסקנותיה. אם יוחלט לפצל את הרשות, לא ברור האם ראשי האגפים ייבחרו באמצעות ועדת האיתור, או שמא רק מנהל-העל.