רקטת קסאם נחתה סמוך לגן ילדים בשדרות; מספר ילדים לקו בחרדה

אחת המטפלות: "יש קרוב ל-50 ילדים בשתי כיתות; חלק צרחו ועד עכשיו מנסים להרגיע אותם. גם לי היו הירהורי נטישה. יש לי ילד, ואני לא מוכנה שהוא יחווה את זה"

חמש רקטות קסאם נורו החל מהבוקר לעבר שטח ישראל. אחת הרקטות נחתה סמוך לגן ילדים בשדרות. מספר ילדים לקו בחרדה, והם מטופלים בידי צוות מגן דוד אדום. ממד"א נמסר כי אם יהיה צורך, הם יפונו לקבלת טיפול רפואי באזור. לפני נפילת הרקטה נשמעה אזעקת "צבע אדום", והילדים פעלו לפי התרגולת. ארגון הג'יהאד האסלאמי לקח את האחריות לירי.

נטלי, אחת המטפלות בגן הילדים, סיפרה לגלי צה"ל על הנפילה: "שמענו אזעקת 'צבע אדום', ועוד לפני שהגענו לממ"ד שמענו פיצוץ רציני. בכיתה לידנו, שהיתה קרובה יותר לנפילה, בכלל לא שמעו את האזעקה עד שנפלו עליהם זכוכיות. זה עניין של שניות מה'צבע אדום' לנפילה. יש לכל כיתה ממ"ד אבל הגן עצמו לא מוגן כלל.

"יש קרוב ל-50 ילדים בשתי כיתות", היא מוסיפה, "חלק צרחו ועד עכשיו מנסים להרגיע אותם. גם לי היו הירהורי נטישה, עזבתי את העיר לחודש. אני עדיין חושבת לעזוב. יש לי ילד ואני לא מוכנה שהוא יחווה את זה".

"לסגור את החינוך זה לסגור את העיר"

גם ראש עיריית שדרות, אלי מויאל, התראיין לגלי צה"ל. "אני מפחד כמוה", הוא אמר לאחר הראיון עם נטלי, "זה מזל גדול כל בוקר ב-7 שנים האחרונות. האפשרות שעומדת בפנינו היא להחליט שלא יהיו לימודים בשדרות, ולסגור את החינוך זה לסגור את העיר. אני לא יכול להגיד שילדי שדרות בטוחים. הם בסכנה מתמדת, אבל זו לא החלטה שיש לי את המנדט לקבל".

"דעתי האישית היא שבמשך 7 שנים טיפלו בטרור בצורה לא נכונה בעליל", הוא מוסיף, "וכעת הבעיה היא קשה מאוד לפתרון. אף אחד מהממשלה עוד לא התקשר הבוקר לשאול מה קורה - משאירים אותי לבד. הם באו להצטלם. אין לי בעיה להחליט אבל זה לא התפקיד שלי. אם היום היה נהרג ילד היו שואלים מי אחראי - המדינה ביטחה רק את אלה שנמצאים בכיתה מוגנת, אבל יש תחנות אוטובוס, ויש את הדרך, אף אחד לא לוקח אחריות על זה".