הרמטכ"ל הציג את תכנית העבודה של צה"ל ל-5 השנים הבאות: כל המערכים יורחבו באופן משמעותי

בנוסף, ידאגו בצה"ל גם לכוח אדם איכותי שישאר בשורות הצבא * אלוף (מיל) יפתח רון-טל: "הכיוון הבסיס בשינוי האיזון וסדרי העדיפויות ומתן העדיפות ליבשה הוא הכיוון הנכון שאליו צריך ללכת"

הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, פרסם את תכנית העבודה של צה"ל ל-5 השנים הבאות. כל המערכים יורחבו באופן משמעותי, בנוסף, ידאגו בצה"ל גם לכוח אדם איכותי שישאר בשורות הצבא.

לפי התכנית, מערך היבשה יחוזק באופן משמעותי על ידי המשך ייצור טנקי מרכבה לצד הכנסת שיפורים במאות טנקים בסדר הכוחות הקיים, בדגש על מיגון אקטיבי. חיל האוויר יתוגבר במטוסי F35 וירחיב את מערך כלי הטייס הבלתי מאוישים שלו. חיל הים יצטייד בספינות שטח רב-תכליתיות חדשות. כמו כן, תימשך ההשקעה בפרויקט החץ ובפרוייקט "כיפת ברזל" לזיהוי מוקדם של ירי טילים ורקטות.

בחיל המודיעין תיושם תוכנית לשמירה על כוח אדם איכותי, וזאת על רקע הירידה המתמשכת במספר המתגייסים לצה"ל. הדבר יעשה באמצעות טיפול בכוח אדם תוך כדי תגמולו ושיפור תנאי העסקתו.

התכנית הצה"לית כוללת גם תגבור משמעותי של אימוני כח היבשה, בסדיר ובמילואים, לצד רכש של תחמושת בהיקפים גדולים.

הרמטכ"ל אשכנזי אמר כי התוכנית תחזק את צה"ל בהתמודדות עם אתגרים ביטחוניים שעומדים ויעמדו בפני המדינה ב-5 השנים הקרובות. "התוכנית מהווה סימן להתחדשות בצה"ל אך תחייב בה בעת תוכנית התיעלות בכלל מערכת הביטחון", דברי אשכנזי.

אלוף (מיל) יפתח רון-טל אמר היום בראיון לגלי צה"ל ש"הכיוון הבסיס בשינוי האיזון וסדרי העדיפויות ומתן העדיפות ליבשה - באימונים בציוד ובתחמושת - הוא הכיוון הנכון שאליו צריך ללכת".