מפלגת העבודה: לא יבוטלו ההסכמים הקיבוציים - יפוטרו עובדים בודדים

מזכ"ל המפלגה, ח"כ איתן כבל, משך את מכתבו המורה על ביטול ההסכמים * חלק מחברי המפלגה, השקועה בחובות של 122 מיליון שקל, ייאלצו לפרוש

מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל, משך את מכתבו המורה על ביטול ההסכמים הקיבוציים של עובדי המפלגה. כבל נענה בסוף השבוע לבקשתו של יו"ר הסתדרות המעוף, ארנון בר-דוד, שלא לבטל את ההסכמים הקיבוציים עליהם חתומים 16 מעובדי המפלגה ופנה לממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת בבקשה למשוך את המכתב. בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין כבל לבר-דוד, סיכמו השניים על שיתוף פעולה ביניהם במטרה לקיים משא ומתן על המשך תנאי ההעסקה של העובדים. במפלגת העבודה הבהירו היום כי למרות ההחלטה שלא לבטל את ההסכמים הקיבוציים, לא תוכל המפלגה, השקועה בחובות של 122 מיליון שקל, להמשיך להעסיק את כל עובדיה, וחלקם יאלצו לפרוש, אם מרצון ואם לאו. הפיטורים יכללו, לדברי הגורמים, עובדים בודדים בלבד. "אני שמח שהמפלגה הבינה כי ביטול ההסכם היה טעות", אמר היום בר-דוד.

במכתב ששלח כבל לבן דוד בתום פגישתם, הבהיר כבל כי הוא אינו מוותר כליל על רעיון החוזים האישיים. "במידה שיהיו עובדים שיבקשו לקבל חוזה אחר, וזאת על פי רצונם האישי בלבד, הם יקבלו", כתב כבל. לדבריו, "אינני סבור שצריכה להיות מניעה לכך, גם זה חלק מזכויות העובד". כבל ציין עוד כי הוא ישמח לפתוח במו"מ מיידי על הסכם חדש. "אני מאמין כי מחד, נגיע להסכמה כנה השומרת ומקפידה על זכויות העובדים, ומאידך באווירת העבודה הטובה והנכונה נסייע למפלגת העבודה במשבר התקציבי בו היא שרויה", הוסיף כבל במכתבו.

מפלגת העבודה מעסיקה כיום 30 עובדים. 16 מהם, וותיקי המפלגה, בהסכם קיבוצי, ו-14 נוספים, בחוזים אישיים. לאור חובות המפלגה, הנאמדים כאמור ב-122 מיליון שקל, מהם 45 מיליון שקל חוב "וירטואלי" ל"בתי ארלוזורוב", חברת הנכסים של המפלגה, הודיע יו"ר המפלגה, אהוד ברק, כי המפלגה תיכנס באופן מידי לתוכנית הבראה. התוכנית תכלול מכירת נכסי נדל"ן ושטחים חקלאיים שבבעלות המפלגה.

לפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בעקבות התוכנית, אולם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נמנע מהתערבות פומבית בסוגיה. זאת ככל הנראה על רקע בריתו הפוליטית בין עיני לאהוד ברק. האירועים האחרונים עוררו מבוכה בהסתדרות על רקע היחסים בין השניים, אך מרבית החיצים כוונו אל עבר ברק, ששוב הצטייר כמנוכר לערכי תנועת העבודה וכ"תואם ביבי".