אמנון ברזילי מבקש העלאה של 75% במשכורת החודשית ל-141 אלף שקל

בנוסף מבקש ברזילי לאשר העלאה בהיקף השתתפות החברה בהוצאותיו מ-3,000 ל-6,000 דולר בחודש * ברזילי זכאי גם לרכב בשווי של עד חצי מיליון שקל, ולמענק שנתי הנגזר מהתשואה להון

האסיפה הכללית של חברת מטיס קפיטל תתכנס ב-24 באוקטובר כדי לאשר ליו"ר הדירקטוריון שלה ובעל השליטה בה, אמנון ברזילי, שיפור בתנאי ההעסקה. מהדו"ח ששיגרה החברה לבורסה עולה, כי ברזילי מבקש להעלות את שכרו מרמה של 20 אלף דולר בחודש (80 אלף שקל) לרמה של 35 אלף דולר בחודש (שהם 141 אלף שקל) - עלייה של 75%. בנוסף מבקש ברזילי להעלות את היקף ההשתתפות של החברה בשירותי הניהול שהוא מעניק לחברה מרמה של 3,000 דולר לרמה של 6,000 דולר לחודש, וכן תשלום נוסף שיכסה את הוצאות הטלפון הסלולרי שלו.

הוצאות אלה מצטרפות לתשלום של החברה עבור רכב מקבוצת שימוש 7 לברזילי, שסכום רכישתו לא יעלה על חצי מיליון שקל. בנוסף לתנאים אלו יזכה ברזילי למענק שנתי מדורג. על פי תנאי העסקה המקוריים שאושרו לברזילי בשנת 2005, ואינם משתנים כיום, יזכה ברזילי למענק בשיעור של 2% מהרווח הנקי לפני מס של מטיס, בתנאי שהתשואה על ההון העצמי תנוע בטווח שבין 5%-7%. המענק יגדל לרמה של 3% מהרווח הנקי לפני מס, בתנאי שהתשואה על ההון העצמי תנוע בטווח שבין 7%-12%, ובמקרה שבו התשואה על ההון העצמי תהיה גבוהה מ-12% יזכה ברזילי למענק שנתי בגובה של 4% מהרווח הנקי לפני מס.

בין הנימוקים שהביאו את ועדת הביקורת של החברה לאשר את תנאי ההעסקה של ברזילי, היא מציינת כי חוזה ההעסקה שלו הולם את הגידול בהיקף השירותים והפעילות הנדרשים ממנו. כמו כן, הוועדה מציינת את תרומתו לעסקיה של החברה, תוך התייחסות לגידול שחל בהיקף פעילותה של החברה והחברות הבנות בתחום מכירת כלי רכב מכירת חלקי חילוף, מתן שירותי מוסך, ונדל"ן מניב, וכן בהתייחס לפעילויות חדשות אליהן נכנסה החברה כמו החכרת כלי רכב. בנוסף מציינת ועדת הביקורת, כי תנאי ההעסקה של ברזילי אינם חורגים מתנאים דומים המוענקים ליושבי ראש אחרים של חברות בסדרי גודל דומים.

מטיס קפיטל, המחזיקה בכ-50% מחברת יפנאוטו, יבואנית רכבי סובארו לישראל, סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם היקף הכנסות שעמד על 300 מיליון שקל - גידול של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של החברה עמד על 23.3 מיליון שקל, ושיקף עלייה של כ-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של 12.2 מיליון שקל לעומת 7.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הונה העצמי של החברה עמד על 186 מיליון שקל. התשואה להון העצמי של החברה עמדה בחצי הראשון של השנה על 6.5%, מה שאומר שברזילי (לו השנה הייתה מסיימת היום) היה זוכה למענק בהיקף של כ-600 אלף שקל.