"כלבוטק": טיב טעם מסרבת להעביר חומרים "מסתוריים" התומכים בטענתה נגד התחקיר

כזכור, לפני כ-10 ימים תקפה טיב טעם את "כלבוטק" בטענה כי תחקירן התוכנית ניסה לקבל דבר במרמה ועבר שורת עבירות פליליות * היועמ"ש של התוכנית: "טיב טעם החליטה להילחם באמצעות 'ספין' תקשורתי" * טיב טעם: "תגובת 'כלבוטק' מזלזלת ומעליבה; נמשיך במהלכנו המשפטיים"

פרשת "כלבוטק" וטיב טעם נמשכת: ב"כלבוטק" טוענים היום (ב') כי טיב טעם מסרבת להעביר לידיה או לידי ביהמ"ש והמשטרה, כל חומר התומך את טענותיה, על-פיהן התבססה "כלבוטק" בתחקירה על עובדים שפוטרו וביקשו להסב נזק. זאת, על אף שחלפו 3 שבועות מאז הובהר לטיב טעם כי בכוונת "כלבוטק" לשדר את התחקיר אודותיה, ועל אף שחלפו שבועיים מאז פנתה טיב טעם בעניין זה לתקשורת ולבורסה.

במכתב שנשלח על-ידי עו"ד פז מוזר, היועץ המשפטי של זכיינית ערוץ 2, רשת ושל "כלבוטק", לעו"ד זאב שרף המייצג את טיב טעם נכתב, כי "כלבוטק" דוחה את הטענות המועלות על-ידי טיב טעם. "מרשיי לא יעבירו למרשתך חומרים הקשורים בכתבה ו/או את הכתבה עצמה. הועברה למרשתך בקשה מפורטת לתגובה. יתרה מכך, אם מעוניין מנכ"ל מרשתך להגיב באולפן, לאחר שיצפה בתוכנית, הוא מוזמן לעשות כן", כתב מוזר.

עוד נכתב, כי "בשבוע האחרון, נראה שטיב טעם החליטה שהדרך להלחם במציאות ובאמת היא בדרך של 'ספין' תקשורתי. 'כלבוטק' ורשת משוכנעים כי ציבור הצופים האינטליגנטי יידע להבחין בין עבודת תחקיר עיתונאית רצינית ומעמיקה לבין 'ספינים' תקשורתיים. פניות של 'כלבוטק' לטיב טעם לקבלת אותם 'חומרים מסתוריים' עליהם נסמכת טיב טעם בתקשורת על מנת לאפשר בדיקת הנושא".

לסיכום כתב מוזר, כי "בכל הכבוד, עד כה שפכה טיב טעם מלל רב בתקשורת ובשיחות טלפון בנושא אולם לא העבירה דבר למרות שנתבקשה לעשות כן".

כזכור, לפני כ-10 ימים תקפה טיב טעם את "כלבוטק" בטענה כי תחקירן התוכנית ניסה לקבל דבר במרמה ועבר לכאורה שורה של עבירות פליליות. יחד עם זה ציינו בטיב טעם כי הרשת בטוחה שמעשי התחקירן לא נעשו על דעת מנהלי הרשת או "כלבוטק". מכתב זה בא לאחר שמספר ימים קודם לכן פרסמה טיב טעם הודעת בורסה בדבר תחקיר אודותיה שישודר ב"כלבוטק", תחקיר שלטענתה הינו חלק מקונספירציה מניפולטיבית שנעשתה בין היתר על-ידי מפוטרי הרשת.

העונה החדשה של "כלבוטק" שתעלה לאוויר במהלך החודש עומדת לשדר תחקיר החושף מחדלים חמורים במפעל הבשר של טיב טעם בבת-חפר, טיב טעם הכרמל תעשיות (2002), ובכלל זה תיעוד של חתולים אוכלים מעופות המונחים על עגלה. התחקיר חושף גם ליקויים באופן העברת הבשר ובאופן אחזקתו.

מטיב טעם נמסר בתגובה: "יש לראות בחומרה רבה את הזלזול המופגן בבקשה לגיטימית לפתוח בדיאלוג על מנת למנוע מצב של שידור תחקיר מבוים. לא ציפינו מתוכנית שקוראת לעצמה תוכנית תחקירים תגובה כה מזלזלת ומעליבה, שבראש ובראשונה מפגינה זלזול בציבור הצופים, שככל הנראה 'כלבוטק' רואה בהם צופים חסרי בינה. לצערנו, משסרבו 'כלבוטק' לפתוח בידאלוג אמיתי ושקוף - אנו נמשיך במהלכנו המשפטיים ונערב את כל הגורמים הרלוונטיים, על מנת ש'כלבוטק' יימנע מפגיעה ברשת ומשידורם של תכנים לא מבוססים".